Jõulukingid – meeldiv traditsioon või tüütu kohustus?

 

Kõikjal maailmas tähistatakse jõule eri aegadest pärit tavade järgi, kaasates inimesi olenemata nende ametist, positsioonist ja usutunnistusest või selle puudumisest. Jõulude juurde kuuluvad pühadetoidud, laulud ja mängud, jõulupuu ehtimine ja kodu kaunistamine, meelespidamine ja kingitused … Kingitused ei anna edasi ainult mitte tänu, need liidavad ja ehitavad suhteid, toovad rõõmu kingisaajale. Mida pidada silmas kiirel jõulueelsel ajal, et säilitada ka suurim rõõm – kinkimisrõõm!?

 Pildid / - Jõulud (1)

Üks suurus ei sobi kõigile

Tihti tundub, et lihtsam on kinkida “midagi” kõikidele, saades sel moel kingituste tegemine “kaelast ära”. Et kingitus kannaks enda eesmärki ja saavutaks oma mõju, tuleb lähtuda selle saajast – mis kategooria kliendiga on tegu, mis positsioonil on kingisaaja, mida on soov oma kingitusega öelda? Alati tasub prioritiseerida kliendid ja pidada meeles, et vähem on rohkem!

Tuntus ja väärikus

Investeering reklaamtoodetele näitab alati teatud pühendumist oma ettevõtte brändile. Häid soove võib alati saata e-posti teel või kinkida kinke kasutades masstooteid kaubandusest. Läbimõeldud korporatiivne tervitus või toode lisab siiski olulist lisaväärtust brändile, kasvatades ettevõtte tuntust ning kandes selle väärikust ja väärtuseid.

Pildid / - Jõulud (3) 

Läbimõeldud kink

Kui soovite võtta maksimumi kinkimisrõõmust, siis tasub kingitust valides mõelda väga hoolikalt läbi selle saaja, tema tegevused, huvid ja hobid. Miks mitte kinkida partnerile IT firmast mõni uus ja moodne elektrooniline vidin enda ettevõtte logoga, millel oleks ka praktiline väärtus.

Personaalsus puudutab

Kingitus ei pea olema tingimata suur, piisab ka südamlikust soovist ja heast sõnast – kingisaaja tunnetab siirust. Ka kõige väiksem personaalne detail teeb rõõmu ja annab märku läbimõeldud kingitusest. Seega näiteks kohvrit kinkides tasub lisada sellele graveeringuga omaniku silt, šokolaadi kinkides printida sellele saaja pilt või e-kaarti saates tervitada saajat nimepidi!

 Pildid / - Jõulud (2)

Päkapikud

Muistse jõuluvana abilise rolli, kes kontrollib ja kannab talle ette, kas kingisaajad on hästi käitunud, kannavad ettevõtetes müügimehed. Suheldes kliendiga läbi aasta, nähes tema rõõme ja muresid, teavad ja tunnetavad nad oma kliente kõige paremini. Seega tuleks hoolikalt läbi mõelda, kes on ettevõttes kingituste valijad ja võimalusel tuleks alati kaasata päkapikud – nemad teavad ja näevad asju, mida kõrvaltvaataja ei pruugi märgata. :)


Eesti tänapäevases jõulukombestikus on liitunud kolm traditsiooni: Põhjala talvine pööripäev, kristlik Jeesuse sünnipäev ning Lääne tarbimisühiskonna kommertsjõulud. Igal neist on oma kombestik ja sümbolid ning eri inimeste silmis on eri traditsioonide osatähtsus erinev. Neid traditsioone ühendab aga see, et jõule seostatakse rahu ja rõõmuga. Nii kuulutatakse linnades, riikides või muus piirkonnas avalikult välja jõulurahu. Kui vajate abi jõulurahu leidmisel, siis aitame hea meelega!

 

Soovime rohkelt rõõmu ja vahvaid ideid!

 

 

Kasutatud allikad: