5 ajatut copywriting reeglit

{VAR:blog_title}

Kuidas panna kirja veenev copy? Seda küsimust oleme kuulnud loendamatuid kordi ja vastus muutub pea sama tihti. Sellest hoolimata on teatud põhimõtted aja hammasrataste mõjust puutumata jäänud.

Lühike vastus: ole veenev. Pikema ja põhjalikuma vastuse leiab altpoolt; toome välja viis reeglit, millest korralikku copy-t kirjutades ei saa üle ega ümber. 

 

1. Kasuta “avatud ringe”Pildid / - copywritingreeglid (2)

Kas oled kunagi vaadanud telesarja või lugenud raamatuseeriat nii, et Sinu uudishimu viib Sind alati uue episoodi või leheküljeni?

Kui vastasid jaatavalt, siis oled kogenud fenomeni, mida sobib nimetada “avatud ringiks”. Avatud ring tähendab inimlikku vastumeelsust poolikutele ja lõpetamata faktoritele ja protsessidele, rakendades seega inimlikku terviklikkuse soosimist.

Meile meeldivad kindlad lõpud, lahendused, järeldused, ning meis tekib teatud tüüpi pinge, ambitsioon või uudishimu, kui miski jääb poolikuks. Copywriting puhul tähendab avatud ring lugeja intrigeerimist – lubades lugejale midagi väärtuslikku pakkuda, hoiad tema tähelepanu ja pakud talle väärtust. Ühesõnaga – mõlemad võidavad.

 


2. Eemalda ebavajalikud fraasidPildid / - copywritingreeglid (1)

Siinkohal on tähtsaim defineerida, mida tähendab ebavajalik fraas. Lihtsaim viis nende tuvastamiseks on järgmine: loe oma kirjutatud tekst üle ja küsi endalt iga tähtsama lause juures “mida see tegelikult tähendab?” Kui Sa sellele koheselt täpset vastust anda ei oska, siis on tõenäoline, et peaksid midagi muutma. Reeglina hindavad lugejad ausust ja otsekohesust.

Näiteks: ära kasuta üldiseid väljendeid (nagu “meie maailmatasemel teenus aitab Sul jõuda suurema eduni”), kui võiksid kasutada konkreetset, vahetut informatsiooni (“meie teenus on aidanud 2000-l äril tõsta oma müügitulemusi vähemalt 15%”).

 


3. Anna inimestele põhjus Sind kuulataPildid / - copywritingreeglid (5)

Copywriting ei seisne üksnes ladusas keelekasutuses. Korralik copy annab lugejale kiiremas korras põhjuse, miks autorit usaldada ja teda kuulata.  Kirjelda oma lugejatele ja potentsiaalsetele klientidele, mida Sul pakkuda on, milliseid probleeme Sa lahendada oskad ja mil viisidel Sa väljatoodu ka praktiliselt ellu viiksid.

Näide: selle asemel, et öelda “telli meie uudiskiri”, ütle “õpi veenvat sisu kirjutama – telli meie tasuta uudiskiri”. Paku välja ja näitlikusta oma rakenduslikku väärtust.

 


4. Mõjukas esimene lausePildid / - copywritingreeglid (4)

Sinu teksti esimene lause peaks olema meeldejääv ja sobima jätkuva tekstiga nagu rusikas silmaauku.

Kui tahad, et Sinu kirjutatu haaraks lugejat ja paneks ta pühenduma tervele tekstile, ei ole mõtet midagi tagasi hoida ega oma juttu uduselt alustada. Too välja, millest Sa räägid ja miks, ning mida see lugejatele pakub. Esita lugejale küsimus, millele ta vastust tahab ja vasta sellele kogu oma tekstiga.

 


5. Kuva oma kodulehel klientide ausat tagasisidetPildid / - copywritingreeglid (3)

On arusaadav, et oma kodulehel tahaks näidata vaid ülistavaid klientide kiidusõnu, kuid ainult liigselt kiitvad ning entusiastlikud soovitused jätavad mulje, et turundaja on need ise kirjutanud. Inimesed tahavad näha ausust ja otsekohesust: kliendi tagasiside, mis juhib tähelepanu tekkinud keerukale olukorrale ning selle edukale lahendusele, on väärt veelgi rohkem.

Seega, kui soovid copy-t kirjutades tuua esile enda toodetele-teenustele antud tagasisidet, siis ära kustuta viiteid raskustele või potentsiaalsetele tõrgetele. Vastupidi, näitlikusta ausalt, kuidas klientide probleemid ja kahtlused said ületatud – see teeb soovitusest praktilise ja veenva nõuande, mitte poolfiktiivse ilukirjanduse.

 

Loe lisaks klikkides SIIA ja SIIA.

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal