Meelesolemise valemi 5 muutujat: kuidas saada ja püsida top of mind-is?

{VAR:blog_title}

Kui kliendil tekib vajadus mingi toote või teenuse osas, soovib iga bränd olla just esimeste valikute seas tal meeles. Kuidas aga jõuda inimeste mällu ja kuidas seal püsida?

Infomüra on tänapäeval suurem kui eales varem. Iga 1 minuti jooksul tehakse maailmas enam kui 350 000 säutsu Twitteris, lisatakse 44 940 fotot Instagrami ja üle 293 000 staatuseuuenduse läheb Facebooki üles (allikas: Internet Live Stats). Kui 10 aastat tagasi kirjutasid turunduse õpikud, et keskmiselt on vaja ostuotsuse langetamiseks saada 4-7 erinevat impulssi toote või teenuse kohta, siis tänaseks on see keskmine kordades kasvanud, kuna infohulk on liiga suur ja seeläbi kahaneb ka selle tõsiseltvõetavus ehk usutavus. Selleks, et püsida tänapäeval inimestel meeles, on oluline silmas pidada järgmist 5 muutujat.


Usaldus  Pildid / - - topofmind (3)

Usaldus on ülioluline nii toote/teenuse kui ka info ja selle allika osas (mida ja kus Su tootest/teenusest räägitakse ning kes sellest räägib). Ole kannatlik, usaldus kasvab (aga ka kahaneb!) ajas ja läbi kogemuste. Väldi keerukust, ole lihtne, aus ja läbipaistev oma tootest/teenusest rääkides.


MeeldiminePildid / - - topofmind (4)

Kindlasti on oluline brändi meeldimine - nii virtuaalselt sotsiaalmeedias seda avalikult tunnistades ja näidates kui ka päriselus. Meeldimine on emotsionaalne: räägi lugusid, loo emotsioone, tekita viraalsust ja jututeemasid seltskondades! Paku alati midagi lisaks, ületa kliendi ootust igas kokkupuutepunktis - naerata, ole professionaalne, kaasatud ja näita üles siirast huvi klienti aidata.


VajadusPildid / - - topofmind (5)

Kui eelnevatele veel lisada vajadus toote või teenuse järgi, siis tundub ju justkui lihtne klienti saada. Seni, kuni klient on teadlik Sinu olemasolust. :) Vajadus võib olla nii kohene kui ka ajas tekkida, seega tuleb tagada, et teised olulised muutujad valemis on paigas, kui see lisandub.


TeadlikkusPildid / - - topofmind (2)

Teadlikkuse tekkeks on palju võimalusi ja ehk kõige olulisem nendest ongi õige infoga õigel ajal ja õiges kohas olla. Kus ja kuidas seda teha, see sõltub tootest, teenusest, sihtrühmast, võimalustest jne, aga oluline on meeles pidada, et turul on erinevad põlvkonnad, kes kasutavad erinevaid meediume. Kaasa vajadusel lisaks digimeediale ka vanakooli turundust ja pane valem enda kasuks tööle!


KohaloluPildid / - - topofmind (1)

Ole leitav ja silme all, ära tee ligipääsu infole raskeks. Kui mul on meeles, et keegi kuskil midagi pakkus, mida mul on vaja ja mulle ei meenu koheselt pakkuja nimi või asukoht, siis ehk korraks lähen ja uurin internetist, sotsiaalmeediast ja püüan meenutada… aga kui see info minuni kiiresti ei jõua, siis võtan järgmise pakkuja. Ole kättesaadav!


Meelesolemise valem = Teadlikkus + Usaldus + Meeldimine + Vajadus + Kohalolu

Potentsiaalsed segajad valemis: infomüra ja hind? Sel juhul on mõni osa valemist lihtsalt nõrk: kas on puudu teadlikkusest, täielikust usaldusest või meeldimisest? Vahest ollakse skeptilised juba seetõttu, et kogemused Sinu konkurentidega on halvad, mistõttu ei sõltugi otseselt alati kõik muutujad iseendast. Enamasti on vaja lihtsalt järjepidevust tegevustes ja aega, et asjad hakkaksid juhtuma ja et valem toimiks. Kui kaua aega ja kui palju kannatust vaja on, sõltub muuhulgas ka vajaduse tugevusest ja lisaväärtusest, mida Sinu toode/teenus annab.

Üks on aga kindel - kui teed oma tööd südamega, siis head asjad hakkavad Sinuga alati varem või hiljem juhtuma!


Lisalugemist:

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal