Facebooki checklist ehk 5 sammu usaldusväärse leheni

{VAR:blog_title}

Eestis kasutab aktiivselt Facebooki 700 000 täiskasvanut, kellest suurima osa moodustavad 25-44 aastased (Facebook Audience Insights). See tähendab, et tegemist on äärmiselt suure ja mõjusa turunduskanaliga, mille soodne kontaktihind ja võimalus saada ostujõuliselt sihtrühmalt vahetut tagasisidet muudavad ettevõtete jaoks Facebookis olemise rangelt soovituslikuks. Kuidas aga kindlustada, et Facebooki leht ärataks sihtrühmas usaldust ning inspireeriks soovitud tegevust? Loe edasi, millise 5 sammu järgimine näitab sihtrühmale, et oled toimiv ja usaldusväärne ettevõte.

1. Veendu, et kõik andmed on korrektsed ja ajakohased

Facebooki leht on Sinu ettevõtte visiitkaart. See tähendab, et potentsiaalne klient peab koheselt aru saama, millega Su ettevõte tegeleb, kus ta asub ja kuidas saada lisainfot.

NB! Kõikide järgmiste punktide täiendamiseks või muutmiseks mine oma ettevõtte Facebooki lehele, vali Teave (About) ning klõpsa üleval paremas nurgas Muuda lehe andmeid (Edit your details).

Veendu, et Sul on kirjas:
  • Ettevõtte tegevusala 
  • Ettevõtte kontaktandmed, aadress ja lahtiolekuajad
  • Ettevõtte lühikirjeldus 
  • Ettevõtte veebileht
  • Toimiv CTA nupp vastavalt ettevõtte eesmärgile (Osta, broneeri, registreeru, lae alla, vaata lisaks jms).

                                      Pildid / - - facebook1      Pildid / - - facebook2      Pildid / - - facebook3     Pildid / - - facebook4


2. Vali lehele sobivaim kujundus

Facebook võimaldab valida oma lehele sobiva kujunduse ehk selle, mis nupud on kaanefoto all ning mis järjekorras lehel sisu kuvatakse. Näiteks on lisaks standardversioonile olemas järgmised variandid: Äri, Professionaalsed teenused, Ostlemine, Toimumispaigad, Poliitikud, Restoranid ja kohvikud. Alati võib ka lihtsalt käsitsi panna paika sisu kuvamise järjekorra - näiteks, et kõige ennem on näha videod, seejärel populaarseimad postitused, siis pildid ja siis kronoloogiline ajavoog. Oluline on leida enda sihtrühma jaoks sobivaim. Esimeseks tõsta alati sihtrühma jaoks olulisim! 

Lehe kujundust muuda: Seaded -> Muuda lehekülge
Pildid / - - facebook tüübid

3. Uuenda aegajalt kaanefotot

Kaanefoto on nagu kodulehe emotsioonibänner - oma eesmärgi täitmiseks peab see olema sihtrühma jaoks haarav ja huvitav. Imagoloogilist pilti võib kasutada küll, kuid aeg-ajalt tasub seda välja vahetada vastavalt hooajale, olulistele sündmustele või käimasolevatele kampaaniatele. 
NB! Arvesta, et suur osa Facebooki kasutajatest vaatab Sinu lehte mobiilist (84% Eesti kasutajatest käivad Facebookis läbi mobiili). Mobiilivaates aga lõikab Facebook kaanefoto mõlemast äärest ära 134 pixlit.
Pildid / - - facebook-cover-photo-template-desktop_orig

4. Pane kirja oma tooted ja teenused, kindlasti kuva e-poes pakutavat

Kui Sul on e-pood, siis ühilda see Facebookiga. Nii saad kuvada oma e-poe tooteid otse Facebooki lehel. E-poe sektsiooni saad lisada Manage Tabs alt. Kui pakud teenuseid kindla hinnakirja järgi, siis ka need saab kohe Facebooki lehel koos hindadega välja tuua. Poe või teenuste lisamine Facebooki lehele suurendab oluliselt kasutajamugavust - kasutaja ei pea tegema lisaklikke ja Facebookist lahkuma, vaid saab kõik vajaliku info koheselt kätte. See omakorda tõstab tõenäosust, et kasutajal jääb mõni Sinu toode või teenus silma ja tal tekib huvi.

Hea näide on Tartu Koertehoid Facebookis - lehele minnes on kohe kaanefoto all nimekiri pakutavatest teenustest:
Pildid / - - tartu koertehoid

5. Pane rõhku järjepidevale sisu loomisele

Facebooki leht, mille viimane postitus oli 3 kuud tagasi, tekitab kahtlust, kas antud ettevõte üldse veel tegutsebki. Oluline on hoida oma sisu järjepideva ja ajakohasena. Sisu loomisel pane end oma sihtrühma kingadesse ja mõtle, mida oleks neil huvitav teada ja mis paneks neid Sinu lehte jälgima. Kindlasti ei ole selleks ainult Sinu ettevõtte uudised ja sooduspakkumised.

Sisu planeerimisel katsu jälgida 5-3-2 reeglit:
  • 50% postitustest peaks olema kellegi teise poolt loodud (kasutajate või teiste lehtede postituste jagamine, arvamusartiklid, videod, tsitaatid jm)
  • 30% postitustest peaks olema Sinu poolt loodud kasulik sisu (soovitused, nipid, sisuartiklid, sooduspakkumised).
  • 20% postitustest peaks olema puhas meelelahutus, mis ei pruugi isegi kuidagi olla seotud Sinu ettevõttega (videod, mängud, väljakutsed, töötajate tegemised vabal ajal jm)
Sinu jälgijad on tänulikud, et nende jaoks huvitava ja vajaliku sisu ühele lehele kokku koondad! 
                                Pildid / - - facebook like                Pildid / - - facebook süda                Pildid / - - facebook üllatus

Loodame, et antud postitus aitab Sul tulemuslikumalt jõuda oma sihtrühmani!
Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal