4 võimalust reklaamkingitustega eristumiseks

{VAR:blog_title}

Reklaamkingitused moodustavad osa ettevõtte terviklikust turunduskontseptsioonist. Paraku aga piirduvad paljud ettevõtted tüüplahendustega: logo pastakale, kruusile, helkurile ning ongi korras. Tegelikkuses on aga ammu see aeg möödas, kus klient kingituseks saadud logoga kruusi auväärselt riiulile kõigile nägemiseks asetas. Logoga tooteid on ringluses lihtsalt niivõrd palju, et need ei tekita enam erilisi emotsioone – eriti kui kingisaajal puudub sügav side ettevõttega (nt töötaja või pikaajaline koostööpartner). Seetõttu on täna olulisem kui eales varem mõelda läbi reklaamkingituse sõnum, selle seos ettevõttega ning põhjus, miks kingisaaja peaks soovima toodet ka päriselt kasutada. Lühidalt – nii nagu igas teises turunduskanalis, on ka reklaamkingituste vallas tihe konkurents ning võidavad need, kes eristuvad läbimõeldud lahendustega.

Kuidas aga eristuda? Viise on mitmeid, kuid täna räägime tehtud töödele tuginedes neljast võimalusest. Loe edasi!


1. Ettevõtte tegevusalast inspireeritud kingitus

Brändingu mõttes on oluline, et iga turundustegevus astuks sama sammu ehk toetaks ühte suurt eesmärki. Seetõttu tasub tähelepanu pöörata valitud kingituse kujule ja materjalile – kuidas on see seotud ettevõtte olemusega? Järgnevalt mõned hea näited:

Combimill pastapliiatsid – Combimill Sakala OÜ tegeleb puidutööstusega, mistõttu on ainult sobilik, et ka ettevõtte pastapliiatsid on puidust. 

Merevalvekeskuse võtme-hoidjad - Antud võtmehoidja kuju on otseselt seotud Merevalvekeskuse tegevusalaga.

Abloy pastapliiatsid – Abloy Oy tegeleb lukkude ja lukusüsteemidega. Antud pastapliiats peidab enda „sees“ mälupulka – moodustades koos terviku, just nagu lukusüsteem.

Hammerjack kruusid – Hammerjack OÜ tootevalikusse kuuluvad kinnitusvahendid ja rauakaubad, mistõttu on karabiiniga metallist kruusid ideaalne lahendus.

Pildid / - Reklaam-Combimill Pildid / - Reklaam-Merevalvekeskus Pildid / - Reklaam-Abloy Pildid / - Reklaam-Hammerjack

 


 2. Ettevõtte väärtustest inspireeritud sõnum

 Ettevõtte väärtused mängivad üha suuremat rolli kliendi ostuotsuse tegemisel: kliendid hindavad seda, kui ettevõtte väärtused ühtivad nende enda omaga. Seetõttu tasub ettevõtte väärtuseid rõhutada ka reklaamkingitustel, muutes sellega kingitused kliendi jaoks südamelähedasemaks. 

Kühne+Nagel seemnetega pliiatsid – „Loogika viib Sind punktist A punkti B. Kujutlusvõime viib Sind igale poole.“ Kühne+Nagel tegeleb veoteenuste osutamisega, mistõttu on kingile valitud sõnum väga asjakohane („viib punktist A punkti B“), teisalt toetab sõnum kingituse ja ettevõtte olemust (pliiatsist taime kasvatamiseks on vaja kujutlusvõimet ning veoteenuse tellimisel samamoodi). 

Ragn-Sells kruusid – Kruusil on kujutatud rohelise tee silti, mis on seotud nii kruusi sihtotstarbepärase kasutamise kui ka ettevõtte väärtustega (taaskasutus, loodussäästmine).

Politsei-ja Piirivalveameti  kruusid - „Turvalisusega on nagu kohvi joomisega, nautijaid on alati rohkem kui tegijaid.“ Kingitusele valitud sõnum ilmestab hästi korrakaitsjate põhiväärtust (turvalisus), lisaboonusena on sõnum seotud kingituse olemusega (kohvikruus).

Pildid / - Reklaam-KühneNagel Pildid / - Reklaam-RagnSells Pildid / - Reklaam-PPA


3. Reklaamkingitusest inspireeritud sõnum

Teinekord annab reklaamkingitus juba väga hea aluspõhja nutika sõnumi loomiseks, eriti kui luua seoseid ettevõtte olemuse ja väärtustega. Kui tead ette, et vajad kindlat tüüpi toodet (nt teekarp), siis tasub mõtlemistsüklit alustada just sellest. 

Dzingel teekarbid – „Kõik teed viivad Dzingel hotelli!“ seisab teekarbi peal. Nutikas sõnum on otseselt tuletatud kingitusest.

Marketingi Instituudi kõlarid –Bluetooth kõlarite peal olev sõnum „Ideed kõlama!“ sobib ideaalselt kingituse olemusega (kõlar).

Kuusakoski mängukaardid –Kuusakoski tegeleb igapäevaselt vanametalliga, pidades oluliseks taaskasutust ja keskkonnahoidu. Seetõttu on kaardipakil olev sõnum „Kaardista enda tulevik!“ eriti asjakohane – sobib nii mängukaartidega kui ka näitab, et vanametalli taaskasutusse suunamisega saame lubada endale rohelisemat tulevikku.

Euroapteegi teekarbid – Tee on talveajal üks parimaid viise sooja saamiseks, mistõttu teekarbil kujutatud sõnum „Soojade soovidega“ sobib kingiga kokku nagu valatult.

Pildid / - Reklaam-Dzingel Pildid / - Reklaam-MI Pildid / - Reklaam-Kuusakoski Pildid / - Reklaam-Euroapteek 


 

4. Sõnum, mis kõnetab kingisaajat

Võimalus on ka vaadata kaugemale otsestest seostest ning pakkuda kingisaajale lisaväärtust inspireeriva või naljaka sõnumi näol. On suur hulk tarbijaid, kes ostavad poest spetsiaalselt kavalate sõnumitega T-särke, kruuse jt tooteid, seega miks mitte brändida enda ettevõtte reklaamkingitus hoopis selle eesmärgiga. 

Tallink Hotels mikrofiiberrätikud – „Kõik peaks millessegi uskuma. Mina usun sellesse, et pean randa minema.“ Selline sõnum rannarätikul on inspireeriv ja paneb kingisaaja kindlasti hetkeks muigama.

KV.ee selfiestick’id – „#Kvaliteetaeg“ inspireerib kingisaajat sõpradega koos pilti tegema ning sotsiaalmeedias kasutama just sellist hashtag’i.

Proekspert kruusid – Lõbusalt värvilised ning naljakate ütlemistega kruusid inspireerivad IT-valdkonnas tegutseva Proeksperti töötajaid.

Pildid / - Reklaam-TallinkHotelsPildid / - Reklaam-Kv.ee Pildid / - Reklaam-Proekspert


Seega kutsume ka Sind üles mõtlema kaugemale logoga pastakast – pane end kingisaaja kingadesse ja mõtle, mis oleks see naljakas, inspireeriv, nutikas või tore sõnum, mis Su silma särama paneks!

Saa veel inspiratsiooni Stillabunt tehtud töödest:

Follow Stillabunt's board Äri- ja reklaamkingituste näited tehtud töödest on Pinterest.

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal