11 asja, millega 2017. aastal sotsiaalmeedias arvestada

{VAR:blog_title}

Traditsiooniliselt pühendatakse jaanuari esimesed nädalad uueks aastaks plaanide tegemisele. Selleks, et 2017. aasta tooks Sinu ettevõttele sotsiaalmeedias oodatuid tulemusi, on oluline, et tegevused oleksid läbimõeldud. Postituste plaani tegemine aitab kindlustada, et Sinu fännideni jõuaks järjepidevalt põnev ja nende jaoks oluline sisu. Enne aga kui uut plaani tegema hakkad, loe läbi, millised olulised muudatused eelneval aastal on mõjutanud kasutajate käitumist sotsiaalmeediamaastikul. Blogipostituse teisest poolest leiad 6 levinud viga, mida brändid sotsiaalmeedias seni teinud on ning mille tegemine 2017. aastal lõpetada tasub.

Eelmise aasta muudatused ja olulised faktid

1. Internetiturunduses on võidukad Google ja Facebook

Pildid / - - sotsmeedia1Suurimat reklaamirahade kasvu nägid justnimelt need gigandid, kuna läbi sotsiaalmeedia ja otsingumootorite on võimalik kõige kiiremini suurendada brändi teadlikkust. Nende keskkondade kasutajad on avatud uuele informatsioonile - Facebooki sisenedes vaatavad kasutajad läbi oma uudisvoo, Google'is otsides aga juba soovitaksegi leida lahendust konkreetsele murele. Mida tasub silmas pidada - rohkemate reklaamidega on suurenenud ka reklaamide blokeerimise tarkvarade kasutamine. See paneb taaskord rõhu sisuturunduse olulisusele. 


2. Noored vaatavad videosid ja ülekandeid TV asemel veebist

Pildid / - - sotsmeedia2USA-s on 5 aasta taguse perioodiga võrreldes televisiooni vaatamine vähenenud 11%. Kusjuures suurim langus on tulnud just noorte vanusegrupis (12-24). Teleri vaatamise asemel vaadatakse videosid Youtube'is, otseülekandeid Facebook Live'i kaudu jne. TV vaatamise aeg on suurenenud vaid vanusegrupi 65+ seas. Seega, kui Sinu sihtrühma kuuluvad noored, tasub telereklaamide asemel mõelda interneti peale, mis pakub rohkemaid võimalusi (klikkimine video pealt maandumislehele, täpsem sihtimine ja personaliseeritus). 


3. Kasutajate loodud sisu kasutamine brändide poolt

Pildid / - - sotsmeedia3Üha enam kasutavad brändid ära sotsiaalmeedia kasutajate poolt loodud sisu - klientide endi poolt tehtud pildid, mida jagatakse brändi lehele. Üle maailma postitatakse Instagrami igapäevaselt 95 miljonit pilti. Kui kliendid on juba teinud pildi, millel on Sinu toode, ettevõtte logo vm, ning jagavad seda oma sõpradega, on nad tegelikult Sinu brändisaadikud. Soovituste roll brändi usaldusväärsuse hindamisel on märkimisväärne. Jagades kliendi poolt tehtud pilti, näitad ka oma jälgijatele, et Sinu toode-teenus on kvaliteetne.


4. Instagram Stories võidukäik

Pildid / - - sotsmeedia4Instagram Stories, mis oma olemuselt on sarnane Snapchatiga (loe lähemalt: Instagram Stories vs Snapchat), tuli välja eelmisel aastal. ​Tänaseks vaatab Instagram Stories lugusid 100 miljonit vaatajat päevas. Kui Sinu sihtrühma kuuluvad noored, on see hea koht, kus oma brändiga väljas olla. Instagrami kasutajad otsivad ise aktiivselt uusi lehti, mida jälgima hakata ning Instagram Stories keskkonnas on brände oluliselt lihtsam avastada kui Snapchatis. Kui lood Instagram Stories'is aktiivselt sisu, suurendad oluliselt oma brändi tuntust ning läbi selle pikemas perspektiivis ka käivet. 


5. Oluline on läbi mõelda oma sotsiaalmeedia eesmärgid

Pildid / - - sotsmeedia5Sotsiaalmeedia üldine eesmärk peaks pikas perspektiivis olema käibe suurendamine. Seega on oluline mõista, mis sotsiaalmeedias töötab ja mis mitte. Niisama lahmida pole mõtet. Mõni postitus võib saada palju kommentaare ja reaktsioone, kuid vähe klikke veebi, samas kui teine võib saada vähe kaasatust, kuid palju klikke. Kui Sinu eesmärgiks on müügi suurendamine veebipoes, siis on kaasatusest olulisemgi inimeste oma veebi saamine (klikid). Selleks, et mõista, mis töötab ja mis mitte, on soovitatav kasutada erinevate veebilinkide jagamisel URL tage. 

NB! Pea meeles, et 70% sotsiaalmeedia jagamistest toimub hoopis pimedas sotsiaalmeedias ehk inimeste privaatsõnumites, Messengeris, e-mailides jne.


Pildid / - - sotsmeedia6


Levinud vead, mille tegemine tuleks lõpetada

1. Ära eelda, et tead, mis Su jälgijaid huvitab

Pildid / - - sotsmeedia7Põhirõhk on sõnal UURI. Tee enda jaoks selgeks, kes Sinu jälgijad on - kui vanad nad on, kus nad elavad, mis neile meeldib ja mis mitte. ​Märka, mis tüüpi postitused toovad rohkem klikke ja fänne, ning milliste peale on kulutatud ebamõistlikult palju raha. Analüüsi oma tulemusi pidevalt ja käi muutustega kaasas. Kui miski töötas eelmisel aastal, ei tähenda, et see ka sel aastal töötab.

 


​2. Ära tee reklaamkampaaniaid ilma testimata

Pildid / - - sotsmeedia8Testi, milline pilt kõnetab fänne rohkem. Või hoopis milline üleskutse inspireerib inimesi enam. Kui oled läbi A/B testimise enda jaoks selgeks teinud, milline reklaam töötab, siis saad juba kogu eelarve suunata sellele. Loe lähemalt A/B testimisest SIIN.

 


3. Ära raiska oma aega valedele sotsiaalmeedia kanalitele

Pildid / - - sotsmeedia9Sa ei pea olema igal pool – ole pigem täie mahuga seal, kus on suurim osakaal Sinu sihtrühmast. Kui proovid olla igal pool, on tulemus igas kanalis suure tõenäosusega keskpärane. Kuigi Facebook on suurim ja enimlevinud kanal Eestis, võib Sinu sihtrühmast olla enamik hoopis näiteks Instagramis. 

 


4. Ära muuda oma kanali sisu liiga automatiseerituks

Pildid / - - sotsmeedia10Kuigi on mõistlik kindlad postitused ette ajastada, et sisu oleks järjepidev, siis on oluline võtta igapäevaselt või vähemalt iganädalaselt aega, et reageerida uudistele, vastata kasutajate kommentaaridele jne. 

 

 


5. Liiga palju müügipostitusi muutub pealetükkivaks

Pildid / - - sotsmeedia11Inimestele ei meeldi pealesuruv müümine ja otsene reklaam. Seetõttu võiks umbes pool lehe sisust olla fännide või teiste brändide poolt loodud - inimesed tüdinevad vaid ühe hääle kuulamisest ära. Umbes 30% postitustest peaks olema meelelahutus, backstage​ pildid või inspiratsioon ning vaid 20% otsene reklaam toodetele/teenustele.

 


6. Ära tee postitusi ilma visuaalita

Pildid / - - sotsmeedia12Pilt või video postituse juures köidab tähelepanu ja saavutab oluliselt kõrgema liikluse. Ainult tekstipostitused jäta vaid hädaolukordadeks. Piltide puhul on märksõnadeks professionaalsus, unikaalsus, põnevad illustratsioonid ning ka kasuatajate enda poolt tehtud pildid.

 


Soovime edukat ja tulemuslikku aastat sotsiaalmeedias!

Kasutatud allikas:
2017 Social Marketing Planning Guide 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal