A/B test ehk kumb kass on armsam?

{VAR:blog_title}

"A/B Test" on väljend, mida kuuleb üha sagedamini nii uudiskirjade kui ka veebi ja sotsiaalmeedia reklaamide planeerimisel. Sisuliselt tähendab see kahe sarnase alternatiivi kõrvutamist, et välja selgitada, milline tooks parima tulemuse. Tihti kiputakse reklaamide loomisel tuginema ainult enda sisetundele - "kui mulle see meeldib, siis ju peaks teistele ka?" Tegelikkuses on aga inimeste maitsed seinast-seina ning reklaami ülesseadja missiooniks on leida kuldne kesktee, mis kõnetaks nii üht kui teist äärmust. Piltlikult öeldes saadab reklaamija laia maailma ühe valge ja teise halli kassi, mõlemal mustad lehvid kaelas, ning küsib, kumb on armsam. Kui selgub, et hall, pannakse olemasoleva halli kõrvale teine hall kass, kel kaelas punane lehv. Ning niimoodi ühe kaupa erinevaid detaile võrreldes suudetakse lõpuks leida kõige armsam kass. Õnneks digimaailmas käib A/B testimine oluliselt lihtsamalt. :) Loe edasi, mida peaksid jälgima reklaamide ülesseadmisel!

Veebi ja sotsiaalmeedia reklaamide A/B testimise puhul on oluline, et korraga testiksid ainult ühte asja! Kui paned üles kaks täiesti erineva pildi, erineva teksti, üleskutse ja lubadusega reklaami, siis on võimatu luua selgeid järeldusi, mis töötab ja mis mitte.

​Järgnevalt ülevaade 3 kriitilisest reklaami osast, mida testida saad.


1. Reklaami kujundus

Hea mõte on alustada testimist kahe erineva kujundusega. Kõrvutada saab:
  • ​2 täiesti erinevat pilti;
  • pilt vs illustratsioon;
  • heledad vs tumedad värvid;
  • hele vs tume taust;
  • kõrge vs madal kontrast kujunduse elementide vahel.
Kui leiad selle, mis toob prooviperioodil enim oodatud tulemusi (klikid veebi, kaasatus, jälgimised vm), saad reklaamperioodil kulutada kogu eelarve parima lahenduse peale.
Pildid / - ab testing 2
Pilt: Ben Heine, www.benheine.com

2. Reklaami tekstiosa

Sõnadel on väga suur mõju! Vale sõnastus võib jätta Sinu brändist negatiivse mulje, mida on raske hiljem heastada. Tekstiosa puhul saab võrrelda:
  • Erinevate hüvede rõhutamist (head omadused tootel vs tasuta transport);
  • Erinevaid fonditüüpe ja -värve, kirja- ja trükitähti;
  • Erinevaid lähenemisi (huumor vs räägid otse asjast)
  • Huvi tekitamist (vaata lähemalt!) vs vajaliku info teavitust (on käimas sooduskampaania)

Pildid / - ab testing 3


3. Üleskutse ehk CTA

Reklaam ilma üleskutseta on lihtsalt tapeet. On ülioluline, et mõtleksid läbi, mis on see kõige tähtsam tegevus, mida soovid, et reklaami nägemise peale inimesed ette võtaksid. Üleskutse puhul saab katsetada:
  • sõnastust (Loe lähemalt vs Kliki siia);
  • üleskutse asukohta (on see lisatud kujunduse sisse või eraldi teksti juurde);
  • üleskutse nupu väljanägemist (värviline nupp vs link konkreetse sõna taga)

Pildid / - ab testing 4


Reklaamide A/B testimine võib tunduda pikk ja tüütu protsess, kuid kui Sinu eesmärgiks on saavutada olemasoleva eelarvega maksimaalselt parimad tulemused, siis on see ainus viis. Seega vali välja oma ettevõtte kass - miski, mis haaraks sihtrühma tähelepanu ja tekitaks neis huvi - ning katseta järgi, milline reklaam toimib kõige paremini!


Kasutatud allikad:
http://blog.adcash.com/4-ways-to-ab-test-your-display-ads-right-now/

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal