[Case Study]: Vanametalli turundamine ei pea olema igav

{VAR:blog_title}

Huvitav ülevaade esmapilgul igavana tunduva toote ja teenuse teadlikkuse kasvatamisest, mis on pannud silmad särama tuhandetel lastel ja täiskasvanutel üle Eesti. Kampaania käigus, kus osales üle 12 000 lapse, koguti enam kui 3,9 miljonit tühjakspõlenud teeküünlaümbrist! Millest see kõik algas ja kuidas üks kampaania on sidunud suurepärase emotsiooniga niivõrd erinevad osapooled ja ettevõtted?

Loe lähemalt ja vaata meeleolukaid pilte ning videokokkuvõtet "Küünlaümbriste jaht 2015/2016" kampaaniast!


Kampaania eesmärk

"Küünlaümbriste jaht" kampaania kutsub lapsi koguma võimalikult suur hulk alumiiniumist teeküünlaümbriseid. Kuusakoski jaoks on kampaania viis kasvatada brändi tuntust ning keskkonnateadlikkust laste ja täiskasvanute seas üle Eesti. Kui varasemalt oli Kuusakoski suunanud oma kampaaniad täiskasvanutele ning saanud vähese mõjuga tulemusi, siis langetati otsus läheneda läbi sihtrühma, kes on kõige ausam ja vahetum ehk lapsed. Tänaseks on lastest saanud suurepärased ​Kuusakoski brändisaadikud!


 

Mida ja kuidas tehti?Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav2

  • Kampaania avapauk oli oktoobris, mis Eesti lasteaedadesse ja üldhariduskoolidesse saadeti välja teavituskirjad ning üleskutsed. 
  • Aktiivse registreerimisperioodi vältel saadeti osalejatele uudiskirju koos toetavate materjalidega ning kutsuti osa võtma mängudest Facebooki lehel. Lisaks käisime koolides infotunde andmas. Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav3
  • Kogumisperioodi lõppedes toodi ümbrised koos õpetajate poolt täidetud kogumislehtedega Kuusakoski esindusse. 
  • Võitjate arvestus toimus erinevates vanusekategooriates eraldiseisvalt.

 

 

 


Millised olid tulemused?

Kolme kampaaniahooaja käigus on igal aastal kogutud ümbriste arv kahekordistunud! Kampaaniast osavõtt on jõudnud igasse Eesti maakonda ning osalejate arv järjepidevalt suurenenud.

Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav4

Kuna kampaaniaperiood oli pikk (pea 6 kuud), siis oli selge, et on vaja leida ka kõrvaltegevusi, mis toetaksid kampaaniat ja motiveeriksid lapsi jätkuvalt kampaaniat rääkima. Selleks korraldasime Facebook lehel arvamismänge, jagasime osalejate pilte ning korraldasime loovtööde võistluse. Laste loovad pildid andsid Facebook lehele teise hoo sisse: ilma tasulist võimendust kasutamata oli päevane reach  93 000! Laste loovtööd postitasime Facebooki rahvahääletuseks 1. veebruaril. 

Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav5

NB! Lisaks saatsime registreerunud õpetajatele perioodi jooksul uudiskirju, milles jagasime ka prinditavaid mänge lastele. Kuna õpetajad olid väga huvitatud kampaaniauudistest, oli kõigi uudiskirjade avamisprotsent vahemikus 45-78%. Kuna pakkusime läbi uudiskirja mitmeid allalaaditavaid mänge, muudetavaid tänukirju, linkisime Facebooki pilte jpm, siis ka klikkimisprotsent oli kõrge, olles maksimaalselt 72%!


Ühiskampaania

Selleks, et laste tubli töö saaks väärilise preemia, oli oluline kaasata auhindade näol erinevaid Eesti ettevõtteid. Ühiskampaanias osales kokku 11 erinevat ettevõtet: Forum Cinemas, Kalev Spa, NUKU, Go Bus, Tallinna Teletorn, Eesti Vabaõhumuuseum, Unilever, Lontova Seikluspark, Vene Teater, Natural Candles, Muinastulede Öö. Lisaks pakkusid lastele põnevat vaatemängu auhinnasündmusel Politsei- ja Piirivalveamet ning Päästeamet. 

Ühiskampaania käigus tekkis ettevõtete vahel tore sünergia, mis andis aluse uutele sõprussidemete ja headele mõtetele ka tulevikus! Koos jõuab rohkem!

Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav6   Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav7   Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav8
         
 Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav9    Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav10    Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav11
         
Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav12   Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav13   Pildid / - vanametalliturundamineeipeaolemaigav14

 ROHKEM PILTE


Otsene ja kaudne mõju

Otsene mõju sihtrühmale

  • Lapsed said teada, et alumiinium ei hävine kunagi looduses ja et metall tuleb eraldi sorteerida muudest jäätmetest. Lisaks teadmine, et vanametalli saab tuua Kuusakoskisse. 
  • Täiskasvanute seas suurenes teadlikkus alumiiniumi jt metallijäätmete sorteerimise osas. Lisaks tõid nad kogutud ümbrised ise Kuusakoski esindustesse.


Kaudne mõju sihtrühmale

  • Lapsed õppisid ühise eesmärgi nimel pingutades meeskonnatööd ja kogesid rõõmu koostegemistest: lisavõistlused, millega kaasnes ühismeisterdamine, pildistamine, filmimine.
  • Täiskasvanuteni jõudis info, et kõik kampaaniad pole tarbimiskampaaniad. Ei ole vaja minna kaasa mõttega, kust OSTA juurda küünlaid, vaid tuleb aidata olla oma lapsel loov ja MÕELDA kust jäätmetena neid rohkem saab kokku koguda.

Vaata kokkuvõtvat videot SIIT!

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal