5 turundusfilosoofiat, mida suurfirmadelt õppida - 2. osa

{VAR:blog_title}

Loetud nädalad tagasi alustasime oma blogis pikema jutuga õppetundidest, mida iga ettevõtja ja ettevõte võiksid suurfirmade (turundus)filosoofiast ja põhimõtetest õppida. Blogi esimese osa leiad SIIT!

Loe edasi, millised on ülejäänud 3 filosoofiat!


3. Seisa millegi eest.

Pildid / - - turundusfilo (5)Üritamata kõlada sõjahüüatusena, on millegi eest seismine alustala, mis loob lisaks turundusstrateegiale ka ühtse filosoofilise väljavaate kogu ettevõtte sise- ja välistoimingutele. Eduka ettevõtte moraalsed põhimõtted, sätestatud vaatepunktid ja defineeritud ambitsioonid loovad seest-välja õhkkonna, mis teevad orgaanilise arengu läbi kogu turundusprotsessi märkimisväärselt lihtsamaks, kui mitte lausa enesestmõistetava formaalseks vorminguks.

Oma alade tipud, näiteks Google, on niivõrd keskendunud väärtuspõhisele, põhimõttekindlale lähenemisele, et nad investeerisid miljoneid analüüsimaks optimaalselt töökeskkonda, märkides ja muutes kõike: värvilahendustest kuni kontoripindadeni viivate teeradedeni. Kuigi niivõrd üüratu rahaline ja ajaline investeering käib põhimõtteliselt igale teisele ettevõtele üle jõu, peitub Google’i tegevusest leitav õppetund asjaolus, et läbi tähelepaneliku üldpildi loomise, kajastub nende ideoloogia absoluutselt ka firmasiseses presentatsioonis, erinevate meeskondade kokkupanekus ja kõiges muus, mis töökeskkonda ja isegi ergonoomikat mõjutab.

Ühel nõul, põhimõtterikas ja ühtse filosoofiaga ettevõte on edukas ettevõte. Edukas turundus on selles punktis ainult vormistamise küsimus.


4. Jää lihtsaks.Pildid / - - suurfirmad (2)

“Suur tükk ajab suu lõhki,” ütleb üldlevinud vanasõna, ning see kehtib absoluutselt ka siinkohal. Parim turundus on oma taotluses puhtaim ja selgeim, fokuseeritud ja enesekindel. Turundus, ükskõik kuivõrd originaalne ja edukas see ka poleks, ei ole iseseisev üksus, mis teenusest või tootest eraldiseisvalt käivet suurendaks ja kulusid vähendaks.

Teisisõnu ei ole mõtet langeda “muru on teisel pool rohelisem” sündroomi ohvriks ja üritada oma turundusmetoodikaga kukkuda lahendama probleeme, mida Sinu publikul lihtsalt ei eksisteeri. Ka kõige pilkupüüdvam, paeluvam ja loovam bränding/kampaania ei pane naist muskuselõhnalist habemeõli ostma.

Jää lihtsaks, usalda oma toote/teenuse väärtust ja usu, et oled oma klienti küllalt hästi tundma õppinud, et Sinu kampaania temani jõuab. See on ainus viis oma muru kõige rohelisemana hoida.


5. Ole läbipaistev.Pildid / - - suurfirmad (1)

Ehk kõige alahinnatum aspekt korrektsest ja efektiivsest turundus-strateegiast on kampaaniaeesmärkide läbipaistvus, ning mitte põhjusel, mida võiksid arvata. Eetiline argument ja tõsiasi, et keegi ei soovi teada-tunda, et neid ühel või teisel viisil kuidagi jäneseurgu tõmmatakse, on tegelikkuses (tähtis, kuid) teisejärguline. Läbipaistvus on kasulik Sulle; eelnevalt mainitud aus, selge, suunitletud ja kellade-viledeta lähenemine on tõestatavalt ja korduvalt edukaim turunduslahendus.

Konsensuslikult parima turundusega suurettevõtted ei karda pakkuda väärtuslikku sisu, kartes, et see hajutab publiku tähelepanu. Edu tuleneb kahe mainitud aspekti kombineerimisest: olla samaaegselt aus oma reklaami taotlusega ja mitte karta, et niisama väärtuslik, kvaliteetne sisu kuidagi inimese mõtted Sinu tootest/teenusest mujale viiks.

Näiteks pikki aastaid absoluutses tipus olnud Nike edukaimad kampaaniad orienteeruvad küll eksklusiivselt spordimaastikul, kuid rõhuvad suures osas spordiga seonduvatele inimlikele aspektidele: sport vajab pingutust, see pole alati ilus ega glamuurne, sellele pühenduda on keeruline jne. Seeläbi sätestab Nike, et nende rõhuasetus on parima kliendikogemuse loomisel ja kliendi mõistmisel, ning imelised audiovisuaalkampaaniad näitavad, et publikul on põhjust ettevõttel silma peal hoida ka juhul kui neil spordivarustuse järgi kübetki vajadust pole.

Läbipaistvuse spektrumi teises otsas on semi-infograafikad: näiteks Geico ja Colgate loovad reklaame, mille sisu koosneb pea eksklusiivselt ekraanile ilmuvatest faktidest, mis nende toote/teenuse praktilist väärtust tõestavad. Järjekordne näide sellest, kuidas hea toode/teenus müüb iseennast – turundus on edu valemis vajalik, kuid olemuselt toetav tööriist. Selline turundus tekitab klientides automaatselt põhjendatud usaldust, sest lihtlabane informatsioon on siirusega nendele ette kuvatud ja bluffi pole karta.

 

Soovid oma ettevõtte turundust muuta eesmärgipärasemaks? Loe lähemalt meie turundusteenusest SIIT.


Inspiratsiooniallikad:

Ivey Business Journal - "Distributed leadership at Google: Lessons from the billion-dollar brand"

Vividus - "What small business can learn from big business"

Fortune - "The one skill that made Amazon’s CEO wildly successful"

Forbes - "A Built-To-Last Culture: What Small Business Can Learn From Big Business"

LiveChat - "10 Top Business Lessons Small Businesses Can Learn from Amazon"

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal