Word of Mouth (WOM) turundus: 6 sammu ideede levitamiseks

{VAR:blog_title}

Me kõik teame, kui võimas on Word of Mouth (WOM) turundus ehk suust-suhu leviv informatsioon, mis mõjutab meie otsuseid alateadlikult. Me räägime ise ja kuulame inimesi enda ümber, avaldame arvamust toodetest, teenustest ja brändidest. Praegu veel rohkem kui varem ja mitte ainult privaatsetes vestlustes, vaid avalikult online kanalites. Kuidas aga kaitsta oma ettevõtet või brändi negatiivse WOM eest ja aidata levida positiivsel WOM-l online kanalites? Loe edasi!

On teada, et negatiivne WOM omab kordades suuremat mõju kui positiivne ja seda eeskätt seetõttu, et WOM on otseselt seotud emotsioonide ja nende jagamisega. Positiivset emotsiooni või kogemust jagame me heameelega teistega, aga negatiivset või intriigi sisaldavat infot me ju lausa peame jagama! See tekitab nii palju põnevat jutuainet! Info on väga väärtuslik ja nii räägime mitte ainult toodetest-teenustest, vaid ka saladustest jm, mis teeb meid kuidagi “eriliseks” ehk näitab meid targema või lõbusama või muul moel rohkema info valdajana. Kui on info eelis ja emotsioonid, siis tahame rääkida.

Kuidas aga panna inimesed rääkima seda, mida meie tahame?

Jonah Berger on kirja pannud selleks järgmised 6 lihtsat sammu:

Ideede levikuks vajalikud sammud:

Pildid / - - WOM-socialS - social currency ehk sotsiaalne valuuta

Aita inimestel tunda end targemana, kui nad räägivad Su tootest või teenusest või muust seotud infost. Mõtle, miks nad võiks seda infot jagada ja Sulle ise sisu tekitada!


Pildid / - - WOM-triggerT - trigger ehk käivitaja

Selleks, et inimesed räägiksid mingil teemal, peab see neil olema meeles. Tuleta oma toodet või teenust meelde, käivita teemasid, millest rääkida, loo sisu, ole veelgi paremini meeles, jaga infot, tee erilisi pakkumisi ja kampaaniaid.


Pildid / - - WOM - emotionE - emotions ehk emotsioonid

Pea meeles, et WOM hõlmab inimeste mõjutamist nii positiivselt kui negatiivselt. Tekita positiivset jutuainet, negatiivse WOM puhul anna alati tagasiside ja ära peida kunagi “pead liiva alla” lootuses, et teema ununeb. Negatiivse WOM-ga tuleb alati tegeleda ja see on hea, sest annab võimaluse arenguks (toode-teenus, klienditeenindus jms).


Pildid / - - WOM-publicP - public ehk avalikkus

Inimestele läheb väga korda, mida kõik teised arvavad. Sõbrad ja tuttavad Su ümber “peavad” nägema, mis brändi Sa kannad, mis mugavus- ja iluteenuseid Sa kasutad, millise autoga sõidad, milliseid tehnikavidinaid igapäevaselt kasutad jne. Mõtle, kuidas Sinu toode-teenus aitaks selle kasutajal silma paista oma tutvusringkonnas.


Pildid / - - WOM-problemP - practically useful ehk praktiliselt kasulik

Inimesed langetavad siiski ka ratsionaalsusest tulenevaid otsuseid ja seega mõtle, kuidas ja milliseid igapäevaprobleeme Su toode või teenus reaalselt lahendab.


Pildid / - - WOM - StoryS - stories ehk lood

Praegusel infokülluse ajastul on aina erilisem väärtus lugudel, mis eristavad toodet või teenust teistest omasugustest. Ära ole külm ja bürokraatlik, ole personaalsem ja jaga oma klientidega lugusid ettevõttest, selle toote-teenuse sünniloost ja arengust, oma inimestest jt igapäevastesst tegemistest.


Loodame, et vajalikud sammud aitavad Sul edaspidi paremini mõelda WOM tekitamisele sisu loomisel, kommunikatsioonis ja klienditeeninduses! Kui kirjapandud mõtted tekitasid piisavalt emotsioone ja inspireerisid, siis oleme tänulikud, kui jagad infot lihtsa nupuvajutusega allpool.

Allikas: Rory Vaden Podcast "Contagious – How to Make Ideas Spread"

 
Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal