7 turunduse märkamatut, kuid suure kaaluga osa

{VAR:blog_title}

Turundusvaldkonnavälised inimesed arvavad tihti ekslikult, et turundus = reklaam. Olles reklaami igapäevased tarbijad, tajumegi ettevõtte turundustegevustena vaid nähtud telereklaami, bussipeatuse seinal oleva plakatit või internetis meid jälitavat bännerit. Reaalsuses on reklaam vaid üks osa turundusest ning kuna oled juba selle postituse lahti klõpsanud, teame, et täpsemalt turunduse ülesehitusest Sulle kirjutama ei pea. :) Küll aga soovime selles postituses tuua esile 7 olulist osa turunduses, mis turundusplaanides enamasti kuidagi ei kajastu, kuid mille läbi mõtlemine aitab Sul saavutada olulise konkurentsieelise.


1. Kliendi hoidmine

Tihti nähakse ränka vaeva, et kalli hinna eest saada uusi kliente. Kui klient aga esmase tehingu on ära sooritanud, jäetakse klient sinnapaika. Teoorias teavad kõik turundajad, et olemasolevale kliendile on oluliselt lihtsam müüa kui uuele kliendile, kuid reaalsuses on keeruline mõista, milline näeb välja kliendi hoidmine. B2B turul tähendas see 20 aastat tagasi networking-sündmusi, kus klientidega suupistete taga jutustati. Tänaseks on klientide ootused kasvanud ning rõhk on kliendi tundmisel, talle oma aja kinkimisel ja temaga kaasa mõtlemisel, tegevuste „pakendamisel“. Seega kuula kliente ja õpi neid tundma ning ole väljas nende parima teeninduse eest (mitte ilmtingimata müügi eest)! Ka B2C sektoris on võimalik seda edukalt teha, kasutades ära sotsiaalmeediast saadud vihjeid ning pakkudes olemasolevatele klientidele lisaväärtust (nt väike kingitus, personaalne eripakkumine, kliendipäevad jms).


2. Soovitused

Infomüra internetiajastul on suur ja inimestel on üha keerulisem langetada läbimõeldud ostuotsuseid. Usaldusväärsus langeb, sest igaüks saab veebis omale „ilusa näo“ teha. Seda suurema kaaluga on SISU ja TALENT, mis on soovituste aluseks. Usu, kui klient saab Sinu juures hea teeninduse või elamuse osaliseks, siis seda infot jagab ta ka oma lähedastega. Kordades suurem mõju on negatiivsetel soovitustel: ühe inimese halb kogemus levib nagu kulutuli, eriti sotsiaalmeedias. Küsi alati julgelt soovitusi ja tagasisidet - kui see on positiivne, on kõik väga hästi, kui negatiivne, siis annab see Sulle võimaluse teha parandusi, vabandada ja oma veast õppida. Klient hindab seda ja näeb, et hoolid päriselt.


3. Talent, persoonibränding

Inimestele ei meeldi bürokraatia, paindumatud ja külmad ettevõtted, kelle juures käimine valmistab rohkem peavalu kui rõõmu. Näita oma ettevõtte nägu: selle moodustavad Sinu inimesed, nende ühised tegemised ja oskused, kandvad väärtused ning huumorisoon. Inimesed ei ole robotid, kes langetavad oma otsuseid puhtalt hinna-kvaliteedi suhtest lähtuvalt, vaid on väga suurel määral mõjutatud emotsioonidest. Ära karda oma töötajatest rääkida sotsiaalmeedias, jaga julgesti pilte ja videosid ühistest tegemistest ning töötajate saavutustest. Täna on rõhk H2H ehk human-to-human turundusel. Lase oma talentidel särada!

Pildid / - 7sammu-tsitaat


4. Sisu

Sisuturundusest räägitakse turundusmaastikul nii palju, et see on juba muutunud sõnakõlksuks. Pikk artikkel, mis vaid Sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid kiidab, ei ole sisuturundus. See on reklaamartikkel. Paku oma klientidele päris sisu, mis on objektiivne ja kallutamatu. Varem või hiljem saab klient kogu info kätte nagunii ning seda suurem on tema pettumus, kui ta toote eksliku reklaamteksti peale soetas. Sisuturundus on protsess, mis ei too tulemusi kohe järgmisel päeval, kuid selle järjepidev tegemine muudab Sind valdkonna arvamusliidriks ning nii jõuavad Sinu juurde teadlikud kliendid.


5. Teenindus

Heast teenindusest on räägitud palju – selle jaoks on isegi ellu kutsutud hea teeninduse kuu. Enamasti mõistame hea teeninduse all seda, et klienditeenindaja on sõbralik, abivalmis ja avatud suhtlusele. Tihti jäetakse tähelepanuta teenindaja oskus kliendiga kaasa mõelda. On oluline, et kliendiga ollakse aus: kui Sinu toote- või teenustevalikus pole seda, mida kliendil vaja on, siis võidki julgesti soovitada teisi ettevõtteid (ka konkurente!). Klient on aususe eest tänulik ning tuleb Su juurde tagasi. 


6. Koostöö

Kui mujal maailmas on koostööprojektid levinud, siis Eestis neid kardetakse. Koostöö teiste ettevõtetega ainult rikastab: tekib suurepärane sünergia, mille turundusvõimendus on kordades suurem. Mõtle, millised teise ettevõtte teenused või tooted täiendavad Sinu omasid ning pange pead kokku, kuidas koos pakkuda klientidele suuremat VÄÄRTUST. Ära karda ideevargust: eeldades inimestest halvimat, kutsud sellise käitumise ise kaudselt esile. Ja isegi kui juhtub, et mõni Sinu idee läheb rändama, siis on see motivatsiooniks Sulle rohkem pingutama. Sinus on oma vürts, millega teed oma asja teisiti! 


7. Generatsioonid

See on teema, millest ei saa üle ega ümber. Generatsioonide erinevused väärtushinnangutes ja suhtlusviisis on need, millega peab turunduses arvestama. See, et Sinu ettevõte on alati oma turundustegevusi või müügiprotsesse teinud samamoodi, ei tähenda, et see töötab kõikide klientide puhul. Vasta erinevate generatsioonide vajadustele: ole kättesaadav nii millenniumi põlvkonnale kui ka beebibuumeritele. Loe lähemalt generatsioonide vahelistest erinevustest SIIT.

Pildid / - 7turunduse-osa-joonis


Loodame, et antud postitu pakkus Sulle inspiratsiooni ning on abiks oma turunduseesmärkide saavutamisel!

Postitus põhineb Mari-Liis Kallismaa esinemisel B2B sisuturunduse seminaril Tallinn Marketing Weekil.

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal