Word of Mouth (WOM) turundus online kanalites: Sinu ettevõtte digitaalne müügitoru

{VAR:blog_title}

Online Word of Mouth (WOM) turunduse eesmärk on vaadata ja jagada Su brändi, toodet või teenust ja sellega seotud infot online kanalites. Oleme varasemalt pannud kirja samal teemal 6 sammu, et ideede levikut suurendada (vt blogipostitust SIIN).

Kuidas aga siiski panna WOM online kanalites enda ettevõtte jaoks kõige efektiivsemalt tööle? Pane paika oma ettevõtte digitaalne müügitoru just neid tegevusi kasutades! Loe edasi, et müügitoru kohta rohkem õppida!

Pildid / - SalesFunnel2Online WOM tulemus kajastub Sinu müüginumbrites e-poes ja teistes Sinu ettevõtte jaoks kasulikes tegevustes internetis, mida online kanalites on suurepärane mõõta, näiteks:

  • kliendi teekond kodulehel
  • temale seal “küpsiste” lisamine
  • tema e-maili lisandumine andmebaasi
  • Sinu brändi või toote või teenuse jälgimine, sellega seotud info jagamine sotsiaalmeedias jms.

Nende tegevuste täpsemaks suunamiseks pane paika oma digitaalne müügitoru ja mõtle läbi, kuidas saad rakendada igapäevaselt järgmisi samme.

 


1. Meelita oma kanalisse liiklust ja paku väärtuslikku sisuPildid / - WOM (5)

Esmalt rakenda sotsiaalmeediat läbi varieeruvate postituste - inspireerivad postitused, auhinnamängud, arvamuslood, tootetutvustused jms. Samuti loo reklaame, tee korda oma SEO (search engine optimization), kirjuta blogi ja tegele sisuturundusega. Seejärel mõtle välja n-ö magnetid, mis tõmbaksid inimesi ligi; miks peaks keegi Sinu kanalisse tulema, millist lisaväärtust nad sellest saavad?

Näiteks paku allalaadimiseks tasuta praktilisi materjale (e-raamatud, juhendid, inspiratsioon) või lae üles funktsionaalseid ja õpetlikke infograafikaid. Alternatiivselt, juhul kui Su kanalites on juba küllalt liiklust, võid oma saitidel korraldada ka webinare ehk veebikonverentse. Sel viisil kogud kontakte orgaanilisel ja positiivsel viisil.


2. "Toida" kontaktePildid / - WOM (4)

Julgusta neid järgmisele sammule. Vajalik on kasvatada usaldusepõhist suhet. Ära ürita kliendile midagi “pähe määrida”, vaid aita tal valikuid tehes otsustada, mis on talle sobivaim ja parim - näita, et Sa tõesti hoolid. Alles siis paku ostu võimalust ja pea meeles, et WOM seisukohast on müük tehtud, kui klient kogeb tulemust, mida ta soovib või vajab (mitte siis, kuid ta vastavat “telli” nuppu lihtsalt vajutab!)


3. Paku lisaväärtustPildid / - WOM (3)

Leia viis teha midagi kliendi kogemust täiendavat ja ületa ootusi! Nii tekitad positiivse emotsiooni, mille tagajärjel jagatakse sõnumit Sinu kvaliteetsest tootest-teenusest hea meelega.


4. Uuri rahulolu ja mõõda tulemusiPildid / - WOM (2)

Nii saad teada, mis klientidele Sinu toote või teenuse juures meeldib või ei meeldi ja see annab suurepärase võimaluse selle info abil parendada oma klienditeenindust või muud pakutavat. Võib-olla on vaja kohendada tooteid-teenuseid või vaadata üle kliendikogemus kogu müügitsüklis. Negatiivne WOM mõjub rutem ja laiemalt, kuna see on väga emotsioonipõhine ja emotsionaalne seotus muudab mõtete levikut. Tagasisidega töötades on võimalus seda ennetada. Meie kasutame rahulolu mõõtmiseks Net Promoter Score (NPS) näitajat.


5. Soovitused ja kordusmüükPildid / - WOM (1)

Küsides konstruktiivset tagasisidet, lisakontakte ja soovitusi, saad oma brändi edukalt üles ehitada. Lisaks paku olemasolevatele klientidele täiendavaid tooteid või teenuseid, et ka nemad kuhugi ei kaoks. Parim hetk soovituste küsimiseks on tagasisidet saades - klient ütleb positiivse kogemuse korral hea meelega, millega ta on rahul ja kes veel võiks antud tootest või teenusest abi saada.

 

Pane oma ettevõtte online müügitoru tööle - uuri välja, millised on Sinu kliendid, millises faasis nad on ning kuidas neid sealt edasi suunata. Tegutse kohe ja jaga infot ka teistega - vaid üks lihtne nupuvajutus allpool! Aitäh :)


Allikas:

Rory Vaden - "Contagious – How to Make Ideas Spread"

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal