Copywriting - kas lihtsalt ilus kirjatükk või midagi muud?

{VAR:blog_title}

Copywriting on sõna, mida üha sagedamini turundusmaastikul kasutatakse. Mis on aga selle sisu? Eesti Keele Instituudi inglise-eesti sõnaraamatu järgi on copywriter reklaamikoostaja. Samas ei ole copywriting ainult piiratud printreklaami sloganite kirjutamisega. Copywriting eesmärk on haarata koheselt sihtrühma, pakkudes neile lahendust praegusele või tulevasele probleemile. Lihtsalt ilus tekstijupp, mis kiidab toote või teenuse häid omadusi, ei ole copywriting. Seni, kuni sihtrühm ei mõista vajadust Sinu toote või teenuse järgi, ei ole reklaamist kasu. Kuidas aga kirjutada head copy't?

Copywriting 6-osaline valem

Kui soovid inspireerida oma sihtrühma soovitud tegevusele, siis ehita oma lubadus üles järgmiselt:

1. Tuvasta probleem

Pildid / - - copywriting1Mis on see valukoht, mida Sinu toode või teenus aitab leevendada või ära hoida? Mida täpsemalt kirjeldad olukorda, kus probleem on tekkinud, seda enam tunneb sihtrühm end ära ja on valmis edasi lugema. 

Näide: Kui Sinu toode on personaalne toitumiskava, siis võib probleemi kirjeldus olla järgmine: "Oled proovinud kõikvõimalikke dieete, toitud tervislikult ning liigud piisavalt, kuid kaal ei lange? Tunned, et ükskõik, kui palju Sa pingutad, on tulemus ikka sama ning oled lihtsalt sunnitud olukorraga leppima?"


2. Võimenda probleemi tagajärgi

Pildid / - - copywriting2Mis juhtub, kui probleemiga ei tegele täna ja praegu? Ehk suuna oma sihtrühma tähelepanu sellele, milliseks kujuneb olukord ühe, viie, kümne aasta pärast.  

Näide: Kui Sinu teenus aitab kokku hoida 1 euro kuus, tuleks tähelepanu juhtida sellele, et aastaga säästetakse 12 eurot, viie aastaga aga 60 eurot. 


3. Jutusta lugu

Pildid / - - copywriting3Räägi päris inimesest, kes antud probleemi on seljatanud ning kuidas see tal õnnestus. Sinu sihtrühm samastub loo tegelasega ning kujutab end olukorra kangelasena. Tekib äratundmisrõõm: "Kui tema seda suutis, suudan ka mina, tehes samasid tegevusi." Oluline on, et lugu oleks tõeline ja siiras.

Näide: "5-aastase labradori omanik Kati oli hädas koera sõnakuulmatusega. Ta käis koertekoolis, luges läbi mitmeid treenimise raamatuid ja tundis, et oli omalt poolt teinud kõik, mis võimalik. Koera sõnakuulmatus tekitas üha enam piinlike, aga ka ohtlike olukordi, mistõttu hakkas Kati üha vähem käima läbi oma sõpradega. Lõpuks olid õnnetud nii Kati kui koer. Viimaks võttis Kati ühendust meiega ning Kati hakkas koeraga iga nädal sõnakuulekuse programmis käima. Peale 10 korda nägime juba esimesi tulemusi, poole aasta pärast oli koera käitumine tundmatuseni muutunud..."


4. Kasuta ära soovitusi

Pildid / - - copywriting4Soovitused on loomulik jätk eelmisele punktile ning soovituste osakaal peaks moodustama kogunisti 70% kogu tekstist. Tihti kõhklevad inimesed iseendas ja oskuses langetada õige valik, mistõttu vajavad nad tõendeid ja eeskujusid. Läbi soovituste näitad, et Sinu toode-teenus päriselt töötab. Soovitused tõstavad kordades Sinu usaldusväärsust!

Nipp: Lihtsalt kirja pandud tsitaadist on veelgi parem pildiga soovitus või video. Andes oma olemasolevatele klientidele võimaluse rääkida oma kogemusest, muudad nad ühtlasi ka brändisaadikuteks.


5. Kirjelda oma pakkumist

Pildid / - - copywriting5Alles nüüd on sobilik hetk rääkida oma tootest või teenusest. Ära lihtsalt kirjelda toodet, vaid pane fookus lahendusele, mida toode pakub. 

Näide: Selle asemel, et öelda, et tegemist on põhjaliku kokaraamatuga, ütle parem, et see on "Abimees köögis, tänu millele saad terve aasta üllata oma pere uute ja põnevate õhtusöökidega."


Pildid / - - copywriting66. Üleskutse tegevusele

Copy lõpus on oluline eemaldada veel viimased kõhklused ning seejärel suunata inimesi tegevusele kohe nüüd ja praegu (mitte tulevikus). Selleks ütle neile täpselt, kuhu nad klõpsama peavad, kellele kirjutama või helistama või kuhu tulema. 

Näide: "Kui oled valmis selleks, et juba sel suvel kannad 2 rõivanumbrit väiksemaid riideid, siis klõpsa SIIA."


Copywriting on seega läbimõeldud sõnum, mis juhib tähelepanu sihtrühma tänasele või tulevikus tekkivale probleemile ning annab lubaduse, kuidas antud toode või teenus seda probleemi lahendab või ära hoiab. Copywriting põhimõtet tasub ära kasutada peale reklaamide ka kodulehe tekstiloomes, reklaamvideotes, raadios, ettekannetel jne. Jäta meelde, et eesmärk on inimest veenda ja motiveerida, mitte manipuleerida teda ostu sooritama ilma reaalse vajaduseta. 

Kasutatud allikad:

Ray Edwards - #121: How to Write Web Copy That Sells [Podcast]

The Ziglar Show - Inspiring Your True Performance #456

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal