10 sammu ideaalse kingituseni

{VAR:blog_title}

Tihti hakatakse reklaamkingitustele mõtlema alles siis, kui tekib reaalne vajadus: nädala pärast toimub koostööpartnerite tänusündmus, omatöötajatele võiks teha jõulukingituse, messil tuleks „midagi“ jagada. Ajalise surve tõttu tuleb tihti sellistel puhkudel turundajatel leppida keskpärase lahendusega, mis paraku ei tekita erilisi emotsioone ei kingiandjal ega -saajal. Tegelikkuses on aga ärikingitused turundusstrateegia orgaaniliseks osaks ning nende tähelepanuta jätmine viib paljude turundajate jaoks olukorrani, mil kingituste mõju jääb märkamata. Käesolevas postituses panime kirja 10 sammu, mille läbimõtlemine ja planeerimine aitavad luua ideaalse, ettevõtte eesmärke kandva kingituse, mis tekitab elevust kõigis osapooltes.

 

1. Mõtle läbi reklaamkingituse eesmärkPildid / - 10-2sammu (8)

Enne kui hakkad mõtlema konkreetsest tootest, mida soovid kinkida (kruus, vihmavari vm), mõtle, mis on selle kingituse eesmärk. Kas selleks on müügi edendamine, töötajate motiveerime, koostööpartnerite tänamine või midagi muud? Pannes paika kingituse eesmärgi, mõistad ka paremini, millist emotsiooni kingitus saajas tekitama peaks.

 


 

2. Seo reklaamkingitus turunduskampaaniaga või olemasolevate toodete-teenustegaPildid / - 10-2sammu (7)

Reklaamkingitus on mõeldud ikkagi reklaamiks. See tähendab, et see peab olema kas otseselt või kaudselt seotud Sinu ettevõtte, toodete-teenuste, käimasoleva kampaaniaga. Nutikalt lahendatud reklaamkingitus võib tuua tähelepanu ettevõttele veel aastaid peale kingituse saamist. Ägedad reklaamkingitused jäetakse lihtsalt alles ning neid näidatakse kiindumusega veel sõpradelegi.

 


 

3. Arvesta kingisaaja kultuuriliste eripärade ja etiketigaPildid / - 10-2sammu (6)

Kingitust tehes ära mõtle sellele, mida Sulle meeldiks saada, vaid mõtle sellele, mis kingisaajale päriselt meeldiks. Eriti oluline on see siis, kui teed kingitusi teisest rahvusest, kultuuriruumist, religioonist inimesele. Tahtmatult võid näiteks vale värvivalikuga riivata kingisaaja tundeid. Vii end enne kingituse valimist kurssi oluliste nüanssidega!

 


 

4. Eristu massist ja kingi kinke, mis saajale korda lähevadPildid / - 10-2sammu (3)

Väga lihtne on minna kergemat vastupanuteed ning kinkida sarnaseid asju, mida Sullegi kingitud on. Tüüplahendused, mis ettevõtete lõikes erinevad üksteisest vaid logo poolest, ei ole head kingitused. Kõik inimesed soovivad tunda end erilisena, eriti kingitust saades. Seega astu see lisasamm mugavustsoonist välja ning tee midagi, mida teised (või vähemasti Su konkurendid) ei tee.

 


 

5. Jälgi stiiliraamatut, et kingitus oleks Sinu brändi näguPildid / - 10-2sammu (4)

Stiiliraamat on kujundaja A ja O. On ülioluline, et ettevõtet või uut brändi luues pannakse kohe alguses paika reeglid, kas ja kuidas ettevõtte sümboolikat kasutada tohib (ka kingituste puhul!). Reeglite puudumine toob paraku kaasa kaose: iga kingitus on ise värvi, mõnel peal logo, mõnel peal sõnum, mõnel pole peal midagi. Kingitused peavad olema Sinu brändi nägu: väga väikesed detailid võivad kaasa tuua suure muutuse. Ole järjepidev stiiliraamatu reeglitest kinnipidamisega!

 


 

6. Anna ajule impulsse, et saada pööraselt häid kingiideidPildid / - 10-2sammu (5)

Nagu kõikide muude heade ideedega elus, tuleb alustada ajurünnakust. Kui soovid jõuda teistsuguste lahendusteni, pead midagi muutma: enda keskkonda, enda mõtlemist, enda vaatevinklit vm. Lihtsaim viis selleks on teha ajurünnak, mil jätad kõik eelarvamused ja piirangud ukse taha ning lased loovuse valla. Kui jõuad hea ideeni, siis usu, seda on võimalik ka teostada!

 


 

7. Mõtle läbi, mis juhtub kingitusega pärast esmast kasutamistPildid / - 10-2sammu (9)

Tihti ollakse piiratud eelarve tõttu sunnitud valima kõige soodsam lahendus. Ühest küljest tundub hea, et „midagi kinkimiseks ju saime“, kuid tegelikkuses võib soodsaim variant hiljem kätte maksta. Kui kingitus läheb peale paari kasutuskorda katki või kulub kingituse peal olev logo, sõnum maha, siis see paneb ka Sinu ettevõtte halba valgusesse. Hea näide sellisest olukorrast on vihmane ja tormine ilm ja bussipeatuses prügikasti visatud bränditud katkine vihmavari. Paratamatult tekib seos, et järelikult ei ole antud ettevõtte tootedki kvaliteetsed.

 


 

8. Vali tootematerjalile sobiv töötlustehnika, et tulemus oleks kvaliteetne ja vastupidavPildid / - 10-2sammu (1)

Töötlustehnikate valik oli lai: erinevad trükitehnikad, graveerimine, tikkimine, pressimine, kudumine jne. See tehnika, mis sobib ühele kingitusele, ei pruugi üldsegi sobida teisele. Suuresti paneb piirangud peale kingituse materjal, aga ka kogus. Selleks, et tuua parim tulemus koju, on oluline teha selgeks, mis tehnikad olemas on ning millistele materjalidele nad kõige paremini sobivad.

 


 

9. Kinki vali soodsama kontakti maksumuse, mitte kingi ühekordse hinna järgiPildid / - 10-2sammu (10)

Hea reklaamkingitus on inimeste kodudes ja/või töökohtades alles veel aastaid peale selle saamist. Ideaalis peaks iga reklaamkingitus olema kasutatav, praktiline ja atraktiivne. Jah, kvaliteetse kingituse eest peab ehk ühekordselt käima välja suurema summa, kuid kingitus püsib sellevõrra palju kauem alles, olles ühtlasi pidevaks reklaamiallikaks. Mida kauem saab kingisaaja kinki kasutada, seda soodsamaks muutub kontakti maksumus.

 


 

10. Arvuta välja kingituse tasuvusmäär, et mõõta kingituse mõjuPildid / - 10-2sammu (2)

Nagu kõigi teiste turunduse osade puhul, saab väga edukalt mõõta ka reklaamkingituse mõju. Arvuta välja tasuvusmäär (ROI), et paremini mõista, milline turundustegevus toob Sulle enim kasu. Kingituse mõju mõõtmiseks on mitmeid viise: kingitusel olev unikaalne URL, QR-kood, üleskutse, eksklusiivne pakkumine jne. Pane paika võtmemõõdikud ning hakka tulemusi mõõtma!

 


 

Kui soovid lugeda põhjalikumalt, kuidas eelnimetatud punktide rakendamine välja näeb, siis soovitame Sulle värskelt ilmunud ärimeenete praktilist käsiraamatut: „10 sammu ideaalse kingituseni“ (R. Vaher, M.-L. Kallismaa). Raamatu saad meie käest tellida erihinnaga 19,99€ (soovituslik jaemüügi hind kuni 29,99€). Vaata lähemalt: www.stillabunt.ee/raamat

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal