6 sammu jagatava sisu loomiseks

{VAR:blog_title}

Kui mõni(kümmend) aastat tagasi tähendas suust-suhu turundus reaalselt seda, et toodete ja teenuste soovitusi jagati headele sõpradele ja tuttavatele suuliselt, siis tänaseks on ka see turundusviis suuresti veebi kolinud. Küll aga on internet võimendanud ühe inimese häält: korraga ei kuule soovitust mitte üks või kaks sõpra, vaid mitusada või -tuhat. See on aga tekitanud olukorra, kus justkui kõigil on midagi tähtsat öelda ja võidab see, kes teeb kõige kõvemat häält ehk eristub oma huvitava sisu poolest infomürast. Ettevõtete jaoks pakub selline fenomen parajat peavalu, kuna selleks, et üldsegi inimestel meeles olla (ehk püsida top of mind), on vaja luua piisavalt haaravat sisu, mis muudaks lehe jälgijad brändisaadikuteks. Loe turunduseksperdi Jonah Bergeri 6 sammu (STEPPS) haarava ja jagatava sisu loomiseks!

 

1. Sotsiaalne valuuta (social currency) Pildid / - 6-sammu1

Inimestele meeldib tunda end targa, laheda ja asjakohasena. Seetõttu tuleb luua sellist sisu, mille jagamine näitab, et inimesed on asjasse pühendunud ja teadlikud (n-ö insiderid). 

 

 


 2. Käivitus (trigger)Pildid / - 6-sammu2

Eesmärk on luua sellist sisu, mis sunnib inimesi Sinu tootest või ideest tihti mõtlema. Ehk siis, kui oled inimestel kogu aeg meeles (top of mind), räägivad nad ka Sinust suurema tõenäosusega teistele. 

 


3. Emotsionaalne (emotion)Pildid / - 6-sammu3

Öeldakse, et sharing is caring ehk siis, kui hoolime antud teemast, oleme valmis seda ka jagama teistega. Emotsionaalne sisu võib tihti muutuda viraalseks. Seetõttu tuleb ka sisu ülesehitamisel mõelda ennekõike emotsiooni loomisele, mitte funktsiooni kirjeldamisele.

 


4. Avalikkus (public)Pildid / - 6-sammu4

Mida suurem on avalikkuse teadlikkus Sinu tootest, teenusest, reklaamist vm, seda suurema tõenäosusega hakatakse seda ka jagama ning imiteerima. Eesmärk on luua enneolematuid tooteid ja teenuseid, mis juba oma olemuselt reklaamivad end ise.

 


 5. Praktiline väärtus (practical value)Pildid / - 6-sammu5

Inimesed hindavad praktilisi nippe, teadmisi ja uudiseid. Neid ollakse valmis jagama ka teistega, kui see on tehtud piisavalt lihtsaks (nt video, blogipostituse vm näol).

 

 


 6. Lood (stories)Pildid / - 6-sammu6

Informatsioonist reisib veel kaugemale hästi läbimõeldud lugu. Seega anna oma tootele või teenusele omaette elu. Läbi eduka loo püsib Sinu idee elus veel kaua! 

 

 


 

Kui soovid, et inimesed Sind teaksid ja Sinust mõtleksid, siis kingi neile kasulikku sisu. Läbi selle saad meelitada inimesi oma kanalitessesuurendada enda leitavusttoita olemasolevaid kontakte ning pakkuda lisandväärtust.

Kasutatud allikas: 
Jonah Berger "Contagious framework (STEPPS)" 

www.stillabunt.ee

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal