Kinkimisteadus ehk kinkimise 5 kuldreeglit

{VAR:blog_title}

Inimestevahelised suhted on äris olulisim vara: suhted töötajate, klientide, koostööpartneritega mõjutavad otseselt seda, kui hästi või halvasti äril läheb. Seetõttu on oluline näidata inimestele enda ümber, et hindad neid kõrgelt ja oled koostöö eest tänulik. Kuigi kingitustest räägitakse valdavalt vaid jõulude ootuses, siis tegelikult on parimad kingitused just need, mis saabuvad ootamatult ja ilma igasuguse tagamõtteta. Tänutunde näitamine ja inimeste meelespidamine on see, mis eristab Sind konkurentidest. Loe lähemalt kinkimisteadusest ehk 5 kuldreeglist, millest kinnipidamine näitab kingisaajale, kuivõrd teda väärtustad!

 

1. Kinkimiseks ei pea olema põhjust.

Pildid / - - kinkimisteadus1Olgugi et sünnipäevadel ja jõulude ajal on inimesi kena meeles pidada, siis nendel aegadel on oma kingiga keeruline eristuda - suure tõenäosusega pole Sa ainus kingisaatja. Saada kingitus parem siis, kui avastad end mõtlemas selle peale, kuivõrd tänulik Sa ühise koostöö eest oled. Ootamatult saabuv kingitus muudab argipäeva eriliseks ning võid olla kindel, et kingisaaja Sinu kingitust kellegi teise saadetuga sassi ei aja.

 

 


2. Kingil ei tohi olla tagamõtet.

Pildid / - - kinkimisteadus2Kingi number üks eesmärk on näidata kingisaajale oma tänulikkust ja seda kuivõrd teda hindad. Kui kingitus on tehtud vaid selleks, et potentsiaalne klient tellimuse teeks, on see kingituse raiskamine. Oluline on kasvatada suhteid ja ümbritseda end inimestega, kes Sind inspireerivad ja innustavad, mitte kinkidega "osta" ühekordseid tellimusi.
 
 

3. Kinki valides mõtle saaja peale.

Pildid / - - kinkimisteadus3Mõistagi on ahvatlev kinkida midagi sellist, mis Sulle endale väga meeldib. Samas ei pruugi see saajale olla pooltki nii tähenduslik. Läbimõeldud kingitus näitab, et tunned kingisaajat ning oled kingi kokkupanemisel näinud vaeva. Väikesed detailid muudavad kingi eriliseks. Näiteks võib veinipudel koos käsitsi kirjutatud sildiga olla väga tähendusrikas: "Meie esmakohtumisel rääkisid, et see on parim vein, mida proovinud oled. Soovin Su ellu palju ilusaid hetki kallite inimestega ning loodetavasti muudab see veinipudel ühe argiõhtu unustamatuks."

 


4. Kingi väärtus ei seisne hinnas.

Pildid / - - kinkimisteadus4Igaüks võib vahetult enne kokkusaamist osta poest kalli kingituse, kuid kui on näha, et sellega pole üldse vaeva nähtud, on selle väärtus kingisaaja jaoks väiksem. Mõistagi on mugav tellida internetist sobiv kingipakk ning saata see kohe kliendile, kuid kasvõi pisike käsitsi kirjutatud kaart või ilus pakend annab kingile hoopis uue mõtte. Pole olemas ühest reeglit, palju peaks äris üks kingitus maksma, kuid hea tava on see, kui oled valmis 5% kliendi poolt toodud kasumist kliendisuhtesse tagasi investeerima. Teine viis on läbi mõelda, palju oleksid valmis maksma ühe korraliku ja mitmekäigulise restorani õhtusöögi eest kliendiga ning vastavas väärtuses tegema ka kingi.
 

5. Ära tee kõigile samasugust kingitust.

Pildid / - - kinkimisteadus5Tihti eraldatakse ettevõtetes kliendi kingituste jaoks kindel eelarve. Seejärel vaadatakse üle kliendibaas ning jagatakse summa klientide arvuga. Sellisel juhul tehakse aga 100 ühesugust ja keskpärast kinki. Selle asemel on oluline prioritiseerida – valida välja 20 Sinu jaoks kõige olulisemat klienti ning teha igaühele neist personaliseeritud kingitus. Ülejäänud 80-le saada käsitsi kirjutatud postkaart ning ka nemad on selle eest tänulikud.
 
 
 

Loodame, et eelnimetatud kuldreeglid aitavad Sul kasvatada kliendisuhteid ja näidata enda jaoks olulistele inimestele, kuivõrd neid väärtustad!

Kasutatud allikas:

Giftology and Strategic Generosity with John Ruhlin – Episode 173 of The Action Catalyst Podcast
Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal