5 turundustrendi järgmiseks 5 aastaks

{VAR:blog_title}

Traditsiooniliselt on aasta lõpp aeg, mil vaadatakse tagasi eelnenud perioodile, tehakse kokkuvõtteid ning pannakse paika uued sihid lähitulevikuks. Ennustusmänge etendavad nii meediakanalid kui ka tehakse seda paljudes kodudes tina valamise või muu sarnase näol. Turundus on see, mis peab ajaga alati sammu käima ning teinekord lausa paar sammu ettepoole astuma, et tervitada kliente soojalt, kui nad ka oodatud staadiumisse jõuavad. Turunduskanalite, -kampaaniate ja -tegevuste väljatöötamine on pikaajaline protsess, mistõttu tasub alati vaadata ajas kaugemale ette. Ainult tulekahjusid kustutades ja paaniliselt konkurentidele järgi joostes on keeruline ajada oma asja ja paista klientide seas silma. Seega siin on ülevaade 5 oluliselt turundustrendist, mida järgneva 5 aasta jooksul suure tõenäosusega nägema hakkame. 

1. Online ja offline ​kanalite segunemine

Pildid / - 5 turundustrendi 2Kliendi ostuprotsess ei ole tulevikus seotud enam kas ainult offline või online kanalitega, vaid moodustub mõlema sümbioosist. Praegu on tüüpiline, et kliendil on 2 valikut:

  • ta käib füüsiliselt poes, tutvub toodetega, valib välja sobivaima, tasub kohapeal ning viib toote ise koju 
  • ta teeb kõike eelnevat iseseisvalt e-poes.

​Tulevikus aga kahaneb oluliselt füüsiliselt poes kohapeal oleva kauba hulk. Selle asemel kasutatakse ära interaktiivseid ekraane, millelt klient saab kätte vajaliku tooteinfo, värvivaliku, erivõimalused jne ning teeb seejärel tellimuse läbi interneti. Toode tuuakse kliendile ise koju.

Sobiva tasakaalu leidmiseks kanalite vahel, kaalu mõlema võimalusi ja aseta neis klient keskpunkti. Oluline on leida võimalusi, mis muudaksid kliendi elu mugavamaks ja efektiivsemaks.


2. Ainult mobiil põhimõte

Pildid / - 5 turundustrendi 3Palju kära on tekitanud Google algoritm, mis eelistab otsingutulemustes neid kodulehti, mis on mobiilsed (ehk mobile-first põhimõte). Tulevikus aga näeme inimeste käitumisharjumustes üha enam mobile-only põhimõtet ehk arvuti kasutamisest populaarsemaks muutub mobiiliga tehingute tegemine.

​Seetõttu tuleb turunduses pidevalt testida, mis tegevused töötavad mobiilis ja mis mitte. See, kui koduleht, reklaamkampaania vm oli edukas eelmisel aastal, ei tähenda, et selle võib muutmatuks jätta.

Vaja on selget ja ajaga kaasaskäivat arusaama, kes, kuidas ja mida mobiilis kasutab. Ka kodulehti hakatakse ennekõike mobiilidele disainima (mitte arvutitele, nagu praegu). Responsive lehtedest peavad saama mobiilsed lehed. See tähendab, et e-poodides peab asjade ostmine ja vaatamine olema sama mugav, nagu Uberi äpiga takso tellimine või Tinderi kasutamine. Ehk siis kasutajad hakkavad swipe’ima üles-alla, paremale-vasakule, mitte ei pea pingutama, et õigele nupule pihta saada.


3. Šoppamine läbi sotsiaalmeedia

Pildid / - 5 turundustrendi 456% inimestest tunnistavad, et jälgivad sotsiaalmeedias brändide lehti, et olla kursis nende tootevalikuga. Sisuliselt on tegemist šoppamise uue vormiga - sotsiaalne šoping. See tähendab, et osa ostuprotsessist moodustab sotsiaalmeedias ringi vaatamine ja tootevalikuga tutvumine.

Täna on selleks populaarseim kanal Facebook, teisel kohal on Instagram ja seejärel Pinterest. Facebookis on juba praegu võimalik sooritada päris tehinguid ja läbi Messenger suhtlusäpi isegi raha saata. Lisaks on Facebook hetkel eksperimenteerimas virtuaalreaalsuse tehnoloogiaga, mis tähendab, et tulevikus võib Facebookist saada suurim ostmiseplatvorm, kuhu minnakse kaupa ostma.


4. E-mail ehk koht, kus tehakse tehinguid

Pildid / - 5 turundustrendi 5E-maili kui turunduskanali aegumist on ennustatud ikka ja jälle, kuid tõsiasi on, et e-mail oli, on ja jääb kui üks tõhusamaid kanaleid. Tulevikus aga hakkab otse e-maili sees olema „osta nüüd“ nupp. See tähendab, et kui seni on e-maili eesmärk olnud ennekõike suurendada liiklust kas e-poes või pärispoes, siis tulevikus on e-maili eesmärk panna kliente tehinguid sooritama juba kirja sees. Näiteks on tänaseks Google arendanud välja tehnoloogia Pony Express, millega on võimalik maksta arveid e-maili sees. Võime olla kindlad, et e-mail ei kao kuhugi, sest isegi suured sotsiaalmeedia gigandid, nagu Facebook ja LinkedIn, kasutavad e-maili turundust oma klientide kaasamiseks.

 


​5. Masinad suudavad lõpuks pakkuda tõeliselt personaliseeritud ostukogemust

Pildid / - 5 turundustrendi 6Personaliseeritud turundusest on räägitud juba aastaid, kuid reaalsus on see, et infomüra ja andmete rohkus ei võimalda inimestel pakkuda sellist personaalsuse taset, mida kliendid ootavad. Küll aga on tõstmas pead tehisintellektid, neuroturundus ja masina õppimisvõime, mis võimaldavad lõpuks pakkuda igale kliendile täielikult personaliseeritud kogemust: konkreetsele inimesele sobivad turunduskampaaniad, sooduspakkumised, suhtlus läbi sobivate turunduskanalite ja sobival ajal.

 

 

 


Ootame huviga, et näha, kuidas maailm meie ümber muutub ning kuidas muutuvad meie enda ostuharjumused. Tõsiasi on see, et tehnoloogia pidev areng ja laialdane kättesaadavus on muutnud kunagist traditsioonilist turundust täielikult ning selleks, et vastata oma praeguste ja tulevaste klientide ootustele, on oluline kohanduda.

Millised on Sinu ootused järgmisele 5 aastale? 

Kasutatud allikas:
Emarsys - 5 Marketing Predictions For the Next 5 Years

 

 

 

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal