5 viisi motivatsiooni leidmiseks

{VAR:blog_title}

Olgem ausad, isegi kui Sa oled igati ettevõtlik ja tegus inimene, võid end kohati leida punktist, kus motivatsiooni ja entusiasmi on raske leida. Aitamaks Sinul leida lihtsaid viise oma akude laadimiseks ja uue energia leidmiseks, panimegi seekord kirja viis nippi, mis motivatsioonitaset kiires korras tõstavad!


1. Hakka lihtsalt pihta

Lihtsaim ja parim viis enda motiveerimiseks on tegevusega niisama alustada, mitte oodata, kuni motivatsioonitulv peale tuleb. Motivatsiooni tühjast, tõuketa „ilmumine“ on pettekujutelm. Trikk peitub tõsiasjas, et tegevus toob motivatsiooni, mitte vastupidi. Just esimeste sammude astumine on see, mis hakkab Sinus tasapisi kirge sütitama. Seejärel tekib juba suurem motivatsioon rohkem teha ja edasine produktiivsus motiveerib veelgi enam… saad juba mõttest aru.


2. Autasusta ennast

Autasu on meeldiv. Karistus on ebameeldiv. Tugevate emotsionaalsete ajendite tõttu on mõlemad omamoodi motivaatorid, kuid positiivne tagasiside on väljapaistvalt mõjukam jõud kui negatiivsus.

Uuringute kohaselt on parim viis ennustada inimese pühendumust ja tööga rahulolu just läbi indiviidi enda hinnangu tööga seotud preemiatele, olgu need rahalised, emotsionaalsed või saavutuspõhised. Kui inimene usub, et tööd tehes on kaalul võimalik positiivne tagasiside, saavutustunne või muu premeeriv tulemus, teeb ta seda märkimisväärselt suurema kire ja kvaliteediga. Tehtava töö eest mitterahalise tasu või positiivse tagasiside saamine moodustab lausa pea 75% inimese saavutuspõhisest motivatsioonist. (Dickinson 2001)


3. Pane kokku motiveeriv playlist

See, mida kuulad, mõjutab Sinu meeleolu ja seega ka vältimatult motiveerituse taset. Kui paljud meist panevad trenni tehes klapid kõrva, et rütmikat või energiast pahvatavat playlisti kuulata? Päris paljud. Lisaks kehtib antud soovitus ka siis, kui Sa pole eriline muusikafänn, mis puhul otsi üles näiteks motiveerivate kõnedega podcastid ja kuula hoopis neid. Kasuta just ja täpselt seda, mis Sulle energiat annab.


4. Ole enda vastu lahke, kuid konstruktiivne

Kui kukud või koperdad, ära kritiseeri ennast. Millegi viltu vedamine on õppetund iseenesest – kui hakkad ebaõnnestumisele lisaks end maha tegema, teed omale ainult karuteene. See lihtsalt ei toimi. Järgmine kord, kui tunned, et apsakad hakkavad Sinu meeleolu või suhtumist mõjutama, proovi hoopis seda: ole konstruktiivne. Teadvusta endale, miks Sa vea tegid ja kuidas samasse auku teist korda mitte astuda, selle asemel, et end lihtsalt halvasti tunda. Pööra negatiivne kasvuvõimaluseks ja peagi leiad, et kogu Su perspektiiv on konstruktiivsem ja positiivsem.


5. Üks asi korraga, ka pausid

Esimese asjana vähenda oma planeeritud tegevuste nimekiri ühe asjani; ummistuseni ülesandeid täis tegevuste nimekiri võib olla absoluutne motivatsioonitapja. Seega lükka kõik muu kõrvale ja keskendu ühele asjale, mis on Sulle hetkeseisuga tähtsaim (või mille tegemisega oled kõige kauem venitanud). Kui tegevus tuvastatud, võta esimene suur (või väike… või imepisike) samm olukorra lahendamiseks ja nii edasi ja edasi. Ülejäänud nimistu peida kuhugi madratsi alla või kapi otsa, et see Sind päeva vältel ei häiriks.

 

PS. Ära unusta pause teha! Ükski asi ei hävita motiveeritust kiiremini kui lakkamatu töötamine. Kui teed 45 minutit intensiivselt tööd, siis võta mõned hetked puhkuseks: selle aja vältel tegele millegi lõõgastava või rahustavaga: hinga värsket õhku, tee venitusharjutusi, kraba snäkk või vaata humoorikaid videoid. Usu mind, mõistliku töörütmi paika panemine lubab Sul päevas ja nädalas palju enamat korda saata kui hambad ristis üle pingutamine. Lisaks aitab see ülal hoida nii motiveeritust kui ka töö kvaliteeti, kuna Sa ei põleta end läbi ja hoiad oma elus tasakaalu.

 

Allikad:

Dickinson, David L. (2001) The Carrot vs. the Stick in Work Team Motivation. Experimental Economics

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal