Kliendilugu: Krediidipank - 25 aastat turundust sama brändinimega

{VAR:blog_title}

Kui Eesti Vabariik tähistas hiljuti veerandsajandi täitumist iseseisvumise taastamisest, siis juba uue aasta alguses jõuab Eesti Krediidipank sama väärikasse ikka. Muide, ka interneti lehekülgede ajalugu on olnud sama pikk! 25 aastat on aeg, mille jooksul jõuab proovida väga mitmeid turunduslikke lähenemisi, saavutada võite kui ka saada väärtuslikke õppetunde. Kuidas aga on suutnud üks Eesti oma pank juba 25 aastat sama brändinime all leida üha uusi võimalusi klientideni jõudmiseks? Oma kogemusest räägib Krediidipangast Anne-Ly Kaljas!

Kuidas hoida brändi 25 aastat kaasaegsena?

Nii mõnedki brändid on peale mitmeaastast tegutsemist leidnud, et senine tee ei ole enam sobilik ning tuleks mõelda rebranding'u peale. Miks? Küll võib olla tegemist sellega, et esialgne brändinimi ei ole enam asjakohane, on toimunud muutus juhatuses, ettevõte on oluliselt suurenenud või on ettevõte mingisuguste sündmuste tagajärjel saanud endale halva maine. Ka võivad aja jooksul olla muutunud ettevõtte teenused või tooted ning seeläbi muutunud ka sihtrühm. Rebranding on pikaajaline ja keeruline, ent potentsiaalselt väga kasumlik töö, mis vahel tõesti on ainus viis ettevõtte äritegevuse jätkamiseks. Krediidipangal on õnnestunud aga jääda sama brändi juurde, millega 1992. aastal alustati. Miks pole tehtud rebranding'ut?

Esiteks, Eesti Krediidipank - sel nimel on uhke kõla! Seetõttu peame ka seda omaette väärtuseks, et oleme ainus Eesti pank, kes ilma nimevahetuseta juba 25 aastat turul tegutsenud on. Nime järgi tunnevad kliendid meid eksimatult ära ja ka turundustegevus sujub tegelikult paremini, kui ei pea peale nimevahetust iga kord nullist alustama.

Teiseks, nimemuutus võib tarbetut segadust tekitada ning väiksema pangana on oluline seda kindlasti vältida. 

Kolmandaks, brändimuutus kipub olema kallis ettevõtmine, mistõttu ei ole seda otstarbekas teha, kui tooted-teenused ja sihtgrupid on sisuliselt samad ka peale brändimuutust. Hoiame brändi värskena pigem kujunduse perioodilise kaasajastamisega ning kommunikatsioonikeele ja turundustegevuste valimisega vastavalt sihtrühma muutumisele ajas.


Vaata põnevat galeriid, kuidas on muutunud Krediidipanga logo:

Pildid / - krediidipangakliendilugu2

Krediidipanga päris esimene kontor - Mustjõe kontor 1992.a

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu3

 Ilmarise kontor 1992.a (Mustamäe tee 5)

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu4

 1994. a logo kuldses värvigammas

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu5

 Logo aastast 1996, Mustamäe kontor (endises ABC keskuses)

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu6

 Logo aastast 1996, Mustamäe kontor (endises ABC keskuses)

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu7

 2002.a Maardu kontor

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu8

 Logomeenutus aastast 2004

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu9

 Logomeenutus aastast 2007

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu10

 Võru kontori remondijärgne avamine 2008.a (kontor asutati 1995.a)

 

Pildid / - krediidipangakliendilugu11

 Sõle kontor aastal 2009

 


Milliseid turunduskanaleid kasutada?

Kanali valik sõltub otseselt sihtrühmast - kus ta asub, kus ta liigub, mis ta teeb ja mis teda kõnetab. Inimeste harjumused on viimase 25 aasta jooksul eriti tänu interneti rolli kasvule oluliselt muutunud ning samuti on kiirenenud elutempo. Meediaajastu on tekitanud suurt infomüra, mistõttu inimesed ei ole reklaamidele nii vastuvõtlikud kui ehk mõnikümmend aastat tagasi. Ka teenuste valik on kasvanud väga suureks, mistõttu ostuotsuseni jõutakse tihti hoopis mingisugust kolmandat teed pidi.

Analüüsime pidevalt oma klientuuri, et paremini mõista, mis kanalid on kõige tulemuslikumad. Kuna meie kontorid on kümnes linnas üle Eesti, siis kasutame oma tegevustes ka asukohapõhiseid kanaleid - näiteks olime pangaga kohal Hauka laadal. Viimase aja tendents on näidanud, et enamus meie klientidest kasutab üha enam internetti, mistõttu oleme suurendanud veebis bännerreklaamide osakaalu. Samuti lõime just nn virtuaalse kontori Facebooki, kus suurima heameelega suhtleme oma klientidega ja aitame kiiresti leida parimaid lahendusi.

 


Turundusteenuse sisseostmine

25 aastat ühele brändile pidevalt uues võtmes turunduslikke lähenemisi välja mõelda võib olla keerukas ülesanne, eriti kui igapäevaselt ise brändiga väga seotud oled. Selleks, et näha asju läbi kõrvalseisja värske pilgu, oleme käesoleva aasta algusest ostnud teatud tegevuste osas sisse turundusteenuseid. See on meie jaoks tähendanud olulist aja kokkuhoidu, kuna on vähenenud asjaajamise vajadus. Koostöö Stillabunt OÜ-ga on olnud kiire ja sujuv! Oleme saanud mitmeid häid kampaaniamõtteid ning läbi Stillabunti on meie käeulatuses ka uute potentsiaalsete koostööpartnerite võrgustik.

 

 

Artikli autor: Pildid / - krediidipangakliendilugu12
Anne-Ly Kaljas
AS Eesti Krediidipank
www.krediidipank.ee
www.facebook.com/krediidipank

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal