Paeluvuse kunst – kuidas kirjutada veenvat blogi?

{VAR:blog_title}

Blogi kirjutamine, nagu iga kirjatöö, on omamoodi kunst. Kunst, mille soravaks valdamiseks on vaja harjutamist ja järjekindlust. Kuid hea, paeluva blogi kirjutamine ei ole mingi püüdmatu eesmärk. Ei, tegelikult pole selles mingit keerulist maagiat, vaid mõningad loogilised sammud, mida iga sihikindel ja järjepidev inimene järgida võib. Sammud nagu…


Tunne oma lugejaidPildid / - paeluvus-lugeja

Siinkohal ei tohi langeda levinud turunduslikku lõksu, mis töötab imeliselt näiteks reklaamimaailmas – s.-o. piiritleda oma lugejaskonda kindlate terminitega nagu “vanemad lastega eas 9-15” vms. Lugejate tundmine tähendab teadlikkust sellest, mida soovivad Sinu äri, blogi või kodulehe külastajad leida, omandada või osta. Selle sammu pead läbima ükskõik kelle tarbeks või millisele leheküljele kirjutades.

Kuigi kõige targem lähenemine on ajapikku ja süvitsi välja uurida, millisele lugejaskonnale on Sul enim pakkuda, leidub selle võimaluse puududes ka tehnilisem ja lihtsam lahendus: uuri blogis eelnevalt kirjutatut. Tee nimistu seni edukaimatest postitustest (mõõdupuudeks meeldimised, vaatamised, bounce rate, jagamised vms. on Sulle tähtsaim) ning otsi nendes korduvaid mustreid või teemasid.

Kas Sinu kirjastiil on nendes postitustes sarnane? Kas need käsitlevad sarnaseid teemasid või esinevad nendes sarnased märksõnad? Eeldatavasti märkad, et umbes pooltel valitud postitustest on üllatavalt palju ühist. Unusta ratta taasleiutamine ja keskendu sellele, mida andmed vaieldamatult tõestavad – leitud teemad on need, millest sinu lugejad teada tahavad! Jätka samas vaimus!


Ole sisukas ja informatiivne

Pildid / - paeluvus-sisu

Pahatihti keskendub autor tulihingeliselt sisu tootmisele ja unustab hetkeliselt, et head blogi peaks olema nii meeldiv kirjutada kui ka meeldiv lugeda. Kui kirjutad sellest, mis Sind huvitab, mida Sa tead ja tunned, siis hõivad ka lugeja kujutlusvõime ja tähelepanu.

Teisisõnu, pakkudes lugejale tõelist sisu, mis teda ka (professionaalses) elus aitab, mitte kohusetundest kokku löödud kirjalikku müra, muudad oma kirjatüki väärtusartikliks, milles leiduv CTA või müügiartikkel on orgaaniliselt kutsuv, sest see pakub lugejale, mida ta soovib, mitte ei suru lugejale midagi peale ega tundu kohatu.


Optimeeri oma sisu otsingumootorite jaoks (SEO)

Pildid / - paeluvus-SEO

Suurepärased blogipostitused järgivad vähemalt tähtsamaid SEO (Search Engine Optimization) reegleid: näiteks võtmesõnad ja terminid, mis kõige otsesemalt edastavad Sinu kirjutatu sõnumit, võiksid esineda nii pealkirjas kui ka teksti alguse ja lõpu poole. Samas tuleb silma peal hoida asjaolul, et blogi stiil, sujuvus ja sisu ei kannataks liigse võtmesõnavalangu all. Teisisõnu, ükski asjalik blogi ei ohverda väärtusliku sisu edastamist tühja sõnakõlksu nimel. Lisaks, võtmesõnad ja temaatika optimeerivad ennast asjakohases kirjutamises lausa iseenesest – näiteks parima SEO-ga blogi jalgpallist on ühtlasi blogi, mis kirjutab kõige spetsiifilisemalt, sageli ja hästi just jalgpallist. Lihtne ja loogiline!

Kokkuvõttes: edukad blogid loovad oma lugejaskonnale järjepidevalt rakenduslikku ja kasulikku sisu. Sellised blogid on loodud selleks, et edastada väärtuslikke sõnumeid ja informatiivset sisu viisidel, mis on otsinguteks optimeeritud, kuid sisuliselt naturaalsed. Kui see Sinu blogi päris täpselt ei kirjelda, siis tea – Sul on veel veidi tööd teha!


Allikad:

https://www.shoutmeloud.com/secrets-writing-copelling-blog-posts.html

https://problogger.com/11-quick-tips-for-writing-compelling-blog-posts/

https://www.copyblogger.com/content-creation-formula/

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal