Toimiva veebibänneri 7 nippi

{VAR:blog_title}

Veebibänneritest on saanud üks populaarseim reklaamimisviis. Tegemist on populaarse kanaliga, kuna:

  • bännerite mõju saab mõõta
  • neid saab suunata otse sihtrühmale
  • nad on kuluefektiivsed (st tulemuste saavutamiseks ei ole vaja üüratut eelarvet).

Samas suhtuvad paljud internetikasutajad veebibänneritesse negatiivselt, pidades neid häirivateks. Seetõttu on tekkinud olukord, kus inimesed on „bännerite-pimedad“, ignoreerides kõike, mis vähegi veebibännerit meenutab. Sümptomist puutumata on ainult need, kes on internetti kasutanud vähem kui kuu aega või on alla 7-aastased. Seepärast on oluline toimiva veebibänneri loomisel meeles pidada järgmiseid nippe.


 1. Veebibänner peab olema kujunduselt lihtne


Kogu oluline info peab olema ühe hetkega haaratav. Selleks tuleb iga kujunduselemendi vahele jätta piisavalt õhku ning tuua fookusesse põhisõnum.


2. Sõnum tuleb edastada võimalikult lihtsalt ja lühidaltPildid / - toimivaveebibanneri7nippi2

Pikka ja lohisevat teksti ei hakka keegi lugema. Tihti tekitavad huvi sõnad, nagu „tasuta“, „allahindlus“, „ainult täna“ jne. Veebänneri sõnum peaks ühtlasi olema esimene asi, mida märgatakse ning seetõttu võtma enda alla suurema osa bännerist. Lisainfo eristamiseks tuleks kasutada väiksemat kirjasuurust. Tekst ise peab jääma hästiloetav, mistõttu ei tasuks kasutada kald- või käekirjalisi kirjastiile või väga väikest kirjasuurust (10 pt ja väiksem). 

  


 3. Bänner peab sisaldama CTA-d

CTA (call-to-action) on tekst või nupp, mis kutsub inimesi üles konkreetsele tegevusele: näiteks „registreeri“„osta“„uuri lisa“ jne. Paljud inimesed näevad veebibännereid samamoodi nagu reklaame autotee ääres. Nad vaatavad reklaami ning salvestavad selle endale mällu, teadmata et tegelikult on võimalik bännerile klikkida. Bänner peab inimesega suhtlema ning läbi konkreetse üleskutse juhatama neid järgmise sammuni. CTA peab kindlasti olema hästi märgatav. Selleks tasuks läbi mõelda teksti suurus, nupu kuju ning vajadusel kasutada ka eredaid värve.

Pildid / - toimivaveebibanneri7nippi3


4. Ettevõtte logo kasutamine

Üldjuhul on soovitatav, et veebibänner sisaldaks endas ettevõtte logo, et tõsta ettevõtte tuntust ning suunata inimesi ettevõtte koduleheküljele. Kuid logo ei tohiks olla nii silmapaistev kui bänneri sõnum ja CTA!


5. Emotsioonirohked pildidPildid / - toimivaveebibanneri7nippi4

Emotsioonipildi kasutamine ilmestab bännerit ja annab kujundusele värvi. Tähelepanu tõmbavad alati atraktiivsed inimesed, armsad loomad ja huumor. Samas ei ole fotode lisamine kohustuslik ning mõnes olukorras on ainult teksti kasutamine õigustatud: nii saab luua hetkeks illusiooni, et tegemist polegi veebibänneriga ning tõrjuda sel moel „bänneri-pimedust“. 

 

 


6. Raamide kasutamine

Inimeste pilk on tavaliselt suunatud objektidele, mis asuvad raami sees, kuna nad harjunud seda tegema päriselus (nt maalide vaatamine). Raamid koondavad tähelepanu olulisele. Kasvõi peenike joon bänneri ümber võib suurendada selle märgatavust! Kui bänner on valgel taustaga, võib see hajuda teda ümbritsevasse keskkonda. Sellisel juhul on tavaks lisada 1 px suurune hall või must raam.


7. Faili suurus

Kindlasti tuleks pöörata tähelepanu ka lõpliku faili suurusele. Soovituslik veebibänneri suurus on alla 150 kb. Piltide, animatsioonide ja mitmete värvide kasutamine suurendavad faili mahtu. Maht tuleb alati viia nii väikseks, kui võimalik, kuna väikese mahuga failid laevad kiiremini!

Pildid / - toimivaveebibanneri7nippi5

 

Edukat veebibännerite valmistamist!

Postituse autor:
Eti Lillemäe
www.stillabunt.ee

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal