4 töötavat generatsiooni - kuidas nad eelistavad suhelda?

{VAR:blog_title}

Kommunikatsiooniviisid ja -kanalid on pidevas muutumises, mistõttu on oluline, et igapäevane äritegemine, müük ja turundus käiks sellega kaasas. Millised on klientide vajadused ja ootused kommunikatsiooni mõttes ja kuidas kliendid soovivad, et nendega ühenduses oleme? On selge, et eristumine on võti ning et oluline on olla õigel ajal õiges kohas. Mõtle läbi, mis on Sinu unikaalne müügiargument (unique selling proposition ehk USP), et hoida ja kasvatada klientide lojaalsust.

Kui lapsest saati on meid õpetatud, et käitu teistega nii, nagu soovid, et Sinuga käitutakse, siis kommunikatsioonis ja turunduses tuleb käituda teistega nii, nagu nemad soovivad, et nendega käitutaks. Loe edasi, millised on 4 praegu töötavat generatsiooni ja milliseid suhtluskanaleid nad  peamiselt eelistavad!


Täna on tööturul 4 generatsiooni, kelle suhtlustrendid on laias laastus järgmised:

Pildid / - 4generatsiooni-11. Täiskasvanud - vanim töötav generatsioon

Generatsioon on vanuses 70+ ning tegelikult ei peaks täna enam töötama. Tegemist on kõige lojaalsema generatsiooniga ning nad on äärmiselt suhtele orienteerunud. Seetõttu on ka nende eelistatuim kommunikatsiooniviis näost-näkku.


Pildid / - 4generatsiooni-22. Beebibuumerid - vanuses 51-70

Antud generatsioon moodustab hetkel tööturul enamuse ning ühtlasi on selles ka kõige enam tänaseid otsustajaid. Eelistatuim kommunikatsiooniviis on telefon - kui neile sõnum saata, siis nad helistavad tagasi. Samuti on tegemist generatsiooniga, kes endiselt avab, loeb ja isegi vastab e-kirjadele. Beebibuumerite puhul on oluline, et oleksid neil meeles (stay on top of mind!). Selleks on äärmiselt palju võimalusi näpuvajutuse kaugusel. Antud generatsiooniga tuleb kontakteeruda rohkem  kui teistega. Kasutada saab lisaks telefonile ka e-maili ja sotsiaalmeediat, kuid oluline on meeles pidada, et mida rohkem tegevusi teed läbi online meedia, seda rohkem pead ka muud tegema, et saavutada vajalik eelis.


Pildid / - 4generatsiooni-33. Generatsioon X - vanuses 40-50

Tegemist on internetibuumi generatsiooniga, kes kasvas üles ajal, mil tavakiri asendus e-mailiga. Seetõttu on ka nende eelistatuim kommunikatsiooniviis e-mail. Antud generatsioonile tuleb palju asju meelde tuletada ning selleks on mitmeid võimalusi. Üks mõjusamaid on sõnumi saatmine. Lisaks on oluline mõelda välja unikaalseid lahedusi - kui kõik teised helistavad, saada sms, kui kõik teised kirjutavad, helista. 


Pildid / - 4generatsiooni-44. Generatsioon Y – vanuses 22-39

Internetinoored, kelle eelistatuim viis on sõnumid ja seejärel sotsiaalmeedia. On oluline neid tundma õppida ja teha eeltööd sotsiaalmeedias. Antud generatsioon tahab olla tuntud, mistõttu on neid kerge leida ja nende kohta infot saada. Kuna nad viibivad enamus ajast online, siis on oluline ka ühendust võtta läbi online kanalite. Lisaks on nende jaoks määravad soovitused - nad tahavad näha, et nende tuttavad ja sõbrad Sind soovitavad!

NB! Aastaks 2025 moodustab antud generatsioon 75% kogu tööjõust.


Kas tead täpselt, kes on Su klient ja kas kasutad nendega suhtlemiseks õigeid kanaleid? Kui kasutad täna ainult sotsiaalmeediat, võid kaotada kogunisti 75% oma kliendibaasist. Ole loov ja ära alahinda erinevaid kommunikatsioonikanaleid.  ​Ole seal, kus on Sinu kliendid!

Kasutatud allikad: 

http://socialmarketing.org/archives/generations-xy-z-and-the-others/
Podcast: Amanda Johns - 4 Dimensional Follow Up

Artikli autor:
Mari-Liis Kallismaa
mariliis@stillabunt.eu
www.stillabunt.ee

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal