5 turundusfilosoofiat, mida suurfirmadelt õppida - 1. osa

{VAR:blog_title}

Milliste mõõdupuudega mõõta ettevõtte edukust? Millised ideoloogilised põhimõtted jooksevad ühtse soonena läbi pea iga suurfirma vundamendi?

Vastuse leidmiseks tuleb esmalt enesele teadvustada, et suurfirmad on niivõrd lennuka edu ja tuntuse saavutanud põhjusega – suure osa sellest moodustab ühtne, läbimõeldud, kogu firma kollektiivi ja tegevusmaneere hõlmav filosoofia, mille iga nüanss ja põhimõte peegeldub kõiges, ettevõtte jalataldadest pealaeni.

Allolevad punktid ja näited ongi seega välja toodud kui suunatuled, mida jälgides igaüks, suurest või väikesest ettevõttest, saab nii turunduslikul, eetilisel kui ka üldettevõtlikul maastikul veidi mugavamalt orienteeruda.


1. Pöördu kliendi kui inimese poole.

Pildid / - - turundusfilo (1)Üks peamistest pöidlareeglitest sätestab, et oma publiku (ja oma kliendi) tundmise väärtust ei ole turundusmaailmas võimalik üle hinnata. Pole mõtet üritada müüa orgaanilist beebitoitu kooliõpilastele või jõulisi surround-heliga kõlareid pensionil maainimestele. Näiteks hiidettevõte Red Bull on pikaajaliselt rõhutanud oma suunitletust noorte, motiveeritud tegijate poole. Nad lennutasid inimese kosmose piirile langevarjuhüpet sooritama; nad omavad vormelimeeskonda; nende taga seisavad loendamatud nimekad sportlased. Nad teavad üüratu täpsusega, mis tüüpi inimestele nad väärtust pakuvad.

Samal ajal kaotavad mitmed turundajad suures tööhoos – keskendudes oma sisuloome optimeerimisele ja analüütikat üksipulgi lahti harutades – oma mõtteist arusaama, et klient on alati tähtsaim. Klient ei ole lihtsalt number või täpp datakomplektis, vaid mõtlev inimene, kes soovib leida optimaalset lahendust oma probleemidele. Turundaja töö ei ole inimesele midagi pähe määrida, vaid pakkuda võimalikult tõhusal ja otsesel viisil inimesele lahendust tema probleemile, olgu selleks kiirema internetiühenduse leidmine, uue auto ostmine või energiajoogivaliku langetamine.

Infoühiskonna turundaja – tõmba hinge, pööra pea ekraanilt eemale ja mõtle, milliste inimestega sa tegeled.


2. Keskendu unikaalsusele, mitte hinnale.

Pildid / - - turundusfilo (4)Jah, muidugi, ka hinnamäär on teatud punktini tähtis, kuid sel pole turundusmaailmas ei eesmärki ega funktsiooni, kui Sinu pakutu ei ole ühelgi määral omanäoline, vaid suudab konkurentsis püsida ainult läbi hindade langetamise.

Identiteedita turundus on nagu maitsestamata toit – töö teeb ehk ära, aga meelde ei jää ja, kui aus olla, siis uuesti ka ei taha.

Suurfirmad näitavad oma klientidele, et nad on unikaalsed, asendamatud ja nende juurde tasub naasta kord ja veel. Ettevõte nagu Amazon investeerib järjepidevalt oma teenuste hõlpsustamisesse ja kliendisõbralikkusesse, tihti omaenda kasumi arvelt. See ei tähenda, et väikeettevõtted peaksid kasumi unustama – vastupidi, unikaalne ja suurepärane teenus on investeering tulevikku lühiajalise kasumimäära arvelt.

Pakkudes teenust, mida keegi teine samal viisil (ja sama hästi) pakkuda ei suuda, oled endale edu juba kindlustanud. Sama ei saa öelda hinnasiltidega mänglemise kohta.

Soovid oma ettevõtte turundust muuta eesmärgipärasemaks? Loe lähemalt meie turundusteenusest SIIT.

Loe postituse 2. osa SIIT!


Inspiratsiooniallikad:

https://iveybusinessjournal.com/publication/distributed-leadership-at-google-lessons-from-the-billion-dollar-brand/

http://vividus.com.au/insights/what-small-business-can-learn-from-big-business/

http://fortune.com/2015/09/17/amazon-founder-ceo-jeff-bezos-skills/

https://www.forbes.com/sites/hankgilman/2015/09/23/building-a-built-to-last-culture-what-small-business-can-learn-from-big-business/

https://www.livechatinc.com/blog/business-lessons-from-amazon/

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal