Sotsiaalne vastutus kui nutikas turundus

{VAR:blog_title}

Kahjuks kasutatakse väljendit „sotsiaalne vastutus“ tihti kui tühja sõnakõlksu, mille kasutamine on vajalik üksnes siis, kui soovitakse ettevõtet heast küljest näidata, ise reaalselt panustamata. Sotsiaalne vastutus on ettevõtja võimalus näidata, et ollakse innukamad kui teised sama valdkonna tegijad. Ainuüksi eristumine on konkurentsirallis juba suur võit. Kuidas aga sotsiaalset vastutust kanda ja seda ettevõtte kasuks tööle panna, kirjutab meie koostööpartner MTÜ RuaCrew, kes tegeleb sotsiaalse ettevõtlusega.

Paraku on levinud arvamus, nagu maksude maksmisega sotsiaalne vastutus piirnebki. Tegelikkuses sellest ei piisa, et ökoloogilist jalajälge vähendada, ühiskonnas tekkinud kahjustusi kõrvaldada ja sotsiaalseid probleeme ennetada. Ühiskondlikkus pildis on ettevõtjal kanda tähtis roll - riigi rikkuse suurendamine. Ilma ettevõtluseta laguneks riik koost. Ettevõtja õlul on lisaks riskid ning tihti ka kahjude kandmine. Erinevate probleemidega silmitsi seismine ning nende lahendamine on ettevõtja igapäevaelu ning valus tõsiasi, mida tunneb iga erasektoris tegutsev inimene, valdkonnast olenemata.
Ent ometi on meie hulgas üha kasvav arv selliseid inimesi, kes lisaks ettevõtja “raskele taagale” on nõus täiendavalt panustama.

Milleks võtta endale sotsiaalne vastutus?


Põhjuseid on erinevaid, nagu ka ettevõtteid. Olgu tegemist väikese või suure ettevõttega, pika ajalooga või äsjaalustanud idufirmaga, on keskseks jooneks see, et vastutustundlik ettevõtlus on saamas standardiks. Ühelt poolt mõjutab meie ettevõtluskliimat rahvusvaheline trend, sest CSR (Corporate Social Responsibility - ingl. k. vastutustundlik ettevõtlus) on lääneriikide ettevõtetele tuttav juba aastakümneid. 

 

Pildid / - sotsiaalnevastutus2

  • Koostööpartnerite valimisel ja uute töötajate värbamisel võib vastutustundlik tegevus osutuda kaalukeeleks, millest võib saada alguse ilus koostöö. 
  • Tegemist on suurepärase viisiga näidata ettevõtte väärtuseid. 
  • Kaupade ja teenuste külluses on väga raske kliendi jaoks eristuda hinna või toote omadustega, küll aga jäävad silma ettevõtted, kes oma igapäevase äritegevuse kõrval panustavad aega ja raha ühiskondlike, keskkondlike ja sotsiaalsete probleemide lahendamiseks.

 

 

 


Liiga kallis?


Üks põhjusi, miks vastutustundliku ettevõtlusega ei taheta tegeleda, on see, et seda peetakse liiga kalliks. Samas on rahaline panustamine vaid üks viis, kuidas ühiskonna valupunktide lahendustele õlg alla panna. Raha on alati kõige lihtsam anda ja vabaühendustel on ka alati koht, kuhu seda suunata, kuid annetaja võiks meeles pidada, et annetuste kogumise eesmärk ei ole lihtsalt raha koguda - MTÜ jaoks on raha vahend missiooni elluviimiseks, mitte eesmärk omaette.

Erinevad MTÜ’d (kaasaarvatud RuaCrew) kasutavadki oma tegemistes vabatahtlikke, kes panustavad ühingu missiooni ellu viimiseks oma aega ja teadmisi. Ettevõtjal on täpselt samasugune võimalus! Vabaühendustel on erinevatel perioodidel erinevat tuge tarvis – spetsiifilisi teadmisi, ruumide kasutamise võimalust või konkreetseid tarbeid – võimalusi on mitmeid! Ettevõtjal on endal võimalus leida partner, kellega koostööd teha, sest koostööst vabaühendusega võib ettevõttele endale ka kasu olla.

 

Pildid / - sotsiaalnevastutus3

Järjest rohkem ootavad vabaühingud, et vabatahtlikud ja toetajad panustataks rohkem oskuste või teadmistega, ajaga ja tööjõu kasutamise võimalusega või ka MTÜ pakutava teenuse/toote ostmisega – nii saab sotsiaalne ettevõte suunata teenuse müümisest saadud tulu sotsiaalsete probleemide lahendamisse. Sellise sõbraliku koostööringi läbi võidavad kõik!  

 

Panustada saab reeglina niipalju, kui selleks on võimalust ja eriti just tahtmist. Panustatud ressurss tuleb aga kuhjaga tagasi. Alati!

 

 PILDIL: MTÜ RuaCrew vabatahtlik Rios Olümpiamängudel

TAHAN AIDATA

MTÜ RUACREW KODULEHELE

Artikli autor:
Anna Frank-Viron
MTÜ RuaCrew juhatuse liige
​www.ruacrew.ee

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal