Reklaamkinkide planeerimise ABC + tasuta töötabel!

{VAR:blog_title}

Reklaamkingitused on osa ettevõtte igapäevasest turundustegevustikust. Selleks, et vähendada ootamatuid "üllatusi", on soovitatav eelseisva perioodi reklaamkinkide vajadus märgistada juba turundusplaane tehes. Planeerimine aitab püsida eelarves ning garanteerib ühtlase kulude ja vajalike meenete jagunemise läbi aasta. Antud postituse lõpust leiad ka abistava töötabeli!

Millest alustada planeerimist?

Pildid / - reklaamkinkideplaneerimiseabctasuta2Kui ettevõtte aastased turundustegevused on paigas, on sobilik läbi mõelda, kas ja millised tegevused vajavad reklaamkingitusi (nt sündmused koostööpartneritele, kevadine kampaania, kliendipäevad jms). Paigutades meened koos eelarvega ajalisse raamistikku, jäävad ära mitmed negatiivsed üllatused: soovitud meened ei jõua valmis, puuduvad head ideed või piisav eelarve. 

Planeerimisel on igati sobilik pöörduda oma reklaamkingituste projektijuhi poole, kes aitab eelarvete määramisel ning ideelahenduste leidmisel. Kuna projektijuhid on igapäevaselt meenete maailmas, on nad väga hästi kursis erinevate võimaluste, uuenenud tootevalikute kui ka tehnoloogiliste lahenduste osas. Meeleldi teeb ta ka kliendiga koostööd erinevate ajurünnakute näol, mille käigus genereeritakse väga palju ideid. 


Vajalike meenete meelespea

  1. Esmajärjekorras tuleb kindlasti planeerida nn must-be tooted: visiitkaardid, pastapliiatsid-harilikud, kruusid jms (loe lähemalt SIIT). 
  2. Seejärel tasub üle vaadata vajadused lähtuvalt hooaegadele: helkurid, vihmavarjud, mütsid jms.
  3. Tekstiilitooted tööriieteks või sündmuste tähistamiseks: suvepäevad, sportlikud koosviibimised.
  4. Kui planeeritud on kliendisündmuseid, suuremaid kampaaniaid jms, siis kindlasti ka nendest lähtuvalt läbi mõelda, kas ja milliseid meeneid jagada võiks. 
  5. Meened lähtuvalt ettevõtte tegevusalast - ammuta ideid sellest, millist lahendust klientidele oma toodete või teenustega pakud.
  6. Müügitoetusmaterjalid ehk kuidas lisameenete või trükistega võimendada olemasolevate toodete ja teenuste müüki - milline sõnum või kujunduslik lahendus tekitaks klientides huvi ja usaldust Sinu ettevõtte vastu?

Kui reklaamkinkide vajadus on aasta peale ära jaotatud ning koos projektijuhiga juba konkreetsed tooted väljagi valitud, ei tarvitse enam muretseda tarnete ja eelarvete osas. Sinu rõõmuks jääb vaid teavituse saamine, et vajalikud meened on jõudnud õigeaegselt kohale.


Planeerimine ilma aastaplaanita

Kui ettevõttes ei ole võimalik ennustada aastast reklaamkingituste vajadust, on siiski vajalik arvestada, et meenete tellimisega tuleb alustada ca 8-10 nädalat enne reaalset vajadust. Selline ajavaru tähendab, et koos projektijuhiga on võimalik eelarvest ja sihtrühmast lähtuvalt leida sobivad tooted ning lisada vürtsi sõnumitega. Varakult planeerimine garanteerib ka õigeaegse tarne ja eelarves püsimise. NB! Eelarvestamisel on väga oluline roll ka töötluse maksumusel. Logo või sõnumi toodetele viimine võib kogumaksumusest moodustada suure osa. Olenemata toodete kogusest tuleb alati arvestada ühekordsete kuludega: näiteks trüki puhul seadistuskulud ja trükiraami valmistamine. Väikeste koguste puhul võivad olenevalt töötluse viisist ühekordsed ettevalmistuskulud seega hinna toote kohta kõrgeks viia. Seetõttu kindlasti täpsusta üle, kas meenetele saadud hinnapakkumine sisaldab ka kujundust ja töötlust!

Jõulukingitused

Eraldi tähelepanu väärivad jõulukingitused partneritele ja omatöötajatele. Kingituste planeerimist võiks alustada juba augustis või septembris. Eritellimusel toodete valmimine võtab vastavalt keerukusele 1-2 kuud aega. Valmistooteni jõudmiseks tuleb alustada idee ja sobiva toote leidmisest, seejärel toimub eelarvete ja tarneaegade kinnitus ning kujundamine. Kui kujundus on kinnitatud, algab alles tootmis- ja tellimisprotses. Kõrghooajal on ka tarnete kiirus tavapärasest aeglasem. Kui alustada planeerimist liiga hilja, võib juhtuda, et tuleb leppida tootevalikuga, mis laos veel järgi on, ning erilahendusi ei jõua enam valmistada või tõuseb vähese aja tõttu eelarve oluliselt kõrgemaks.

Pildid / - reklaamkinkideplaneerimiseabctasuta3


Alusta planeerimist juba täna!

Selleks, et planeerimine oleks lihtsam, lae alla tasuta planeerimise tabel! Selles saad kuude lõikes määrata vajalikud tooted ning kogused. Vajadusel aruta läbi ka oma projektijuhiga, kes aitab nii ideede kui hinnastamise osas!

LAEN ALLA TABELI

 

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal