Brändi loo jutustamine läbi karakteri

{VAR:blog_title}

Ameerika turundusekspert Seth Godin on öelnud: „Inimesed ei osta tooteid ja teenuseid. Nad ostavad suhteid, lugusid ja maagiat.“ Inimestele ei meeldi tunda, et neile midagi pähe määritakse, ning neile ei meeldi tunnistada, et nad reklaamist mõjutatavad on. Seetõttu on brändide jaoks ülioluline läbi mõelda, millist elustiili, väärtust või võimalust müüdav toode või teenus pakub. Üks lihtne viis meeldejääva loo kirjutamiseks on kasutada karakterit, mis on brändi nägu ning läbi kelle bränd suhtleb sihtrühmaga.

 

Näited karakteri kasutamisest EestisPildid / - br-ndi-lugu-l-bi-karakteri2

Üks tuntumaid karaktereid Eestis on Limpa – Limonaadi tunnusnägu, kes juba uue sajandi alguses pudelietikettidel figureeris. Lustakas Limpa on kõigi laste sõber – meeldejääv karakter, kes pakub lisaks rõõmu multikalaadsetes telereklaamides ning maskoti näol erinevatel vabaõhuüritustel.

 

 

Pilt: www.limonaad.ee

 

Pildid / - br-ndi-lugu-l-bi-karakteri3Sama suurt tuntust on saavutanud ka Lõvi Leo – vahvast lõvipoisist politseinik. Läbi karakteri on võimalik rääkida lastega nende jaoks vähe huvipakkuvatel teemadel (nagu seadused, liikluseeskiri jms). Lisaks annab Lõvi Leo Politsei- ja Piirivalveametile sõbralikuma näo ja pakub seeläbi lastele turvaisikut, kellele julgetakse oma muredest rääkida. Lõvi Leo käib kohal paljudes koolides ja lasteaedades ning läbi veebipõhise mängumaa õpetab lastele käitumisreegleid ja norme. 

 

 

Lõvi Leo video. Pilt: www.politsei.ee


Karakter ei ole ainult lastele

Väga edukalt saab karakterid kasutada ka mitte lastele suunatud toodete või teenuste müümiseks. Hea näide on spordiennustuskeskkondade (nagu TriobetOlybet) promotüdrukud, kes nappides rõivastes ja säravate naeratustega erinevatel üritustel tähelepanu köidavad. Ka nemad räägivad oma brändi lugu ning pakuvad seeläbi võimalust osavuse ja edu korral saavutada glamuurset elu.

Mõtle: Mida tarbija tegelikult ostab, kui ta Sinu toote või teenuse valib? On see usaldus, mängulisus, prestiiž, kvaliteet, loodussõbralikkus või hoopis midagi muud? Lähtuvalt sellele saad paika loksutada tegelase, kes antud väärtust kõige paremini saab edasi anda!

 


Karakterile nime valimine

Pildid / - br-ndi-lugu-l-bi-karakteri4
Nimede valimisel on 2 lähenemist: tuntud ja suupärane nimi või mingi täiesti ebatavaline, kuid hästi kõlav ja lihtsasti meeldejääv nimi. Esimese puhul on eeliseks see, et tarbija ei pea pingutama, et nime meelde jätta, kuna on väga suure tõenäosusega seda juba varem kuulnud. Samas aga on oht, et liialt tavapärane nimi kaob „infomüra“ sisse ära. Karakteri nimi peaks olema sarnane või vähemasti kokkukõlav brändi või toote nime või olemusega – nagu Limpa on saanud inspiratsiooni limonaadist (limps), Selveri Tibu ettevõtte logos olevast päikesest, Teletorni maskott ETI aga hoone kultuuripärandist (Eesti Televisiooni Ikoon).

 

 

 

 

Pilt: www.teletorn.ee

Lihtne nipp on valida karakterile Eestis populaarne nimi – nii suureneb tõenäosus, et karakteri nimi kattub sihtrühma kuuluva inimese nimega. See muudab koheselt läbi karakteri ka brändi inimese jaoks personaalsemaks.
Statistikaamet avaldas hiljuti põneva mänguasja – nimede statistika – tänu millele on võimalik väga täpselt näha, kas valitud nimi on populaarne sihtrühmas ja ka konkreetses maakonnas.

  • Näiteks ettevõte, kelle sihtrühmaks on noored naised, ning kes müüb tantsutarvikuid, võiks luua karakteri Tantsu Triin. Keskmiselt on Eestis elav Triin 29-aastane.  
  • Küünlamüüja Hiiumaal võiks aga hoopis luua näiteks karakteri nimega Virge Leek – keskmiselt on Virge 46-aastane ning antud nime esinemise sagedustihedus on kõige suurem just Hiiumaal!

VAATA NIMEDE STATISTIKAT SIIT!


Brändil võib olla ka mitu karakterit

Brändi eri toodetel võivad olla erinevad karakterid, samuti võivad need ajas muutuda. Sellisel juhul aga ei ole otstarbekas iga kord välja töötada eelmisest täiesti erinevat tegelaskuju, vaid tasub erinevad karakterid ühendada pakutavate väärtuste või oluliste omaduste kaudu. Näiteks on Dove brändil olnud läbi aja mitmeid erinevaid reklaamnägusid – naised eri suurustes, vanustes ja rassides. Ühiseks jooneks on aga see, et Dove tooted sobivad kõikidele nahatüüpidele ning see, mida inimesed ise peavad oma veaks, muudab nad hoopis eriliseks. Lisaväärtusena pakub erinevate päris inimeste kasutamine enese äratundmise võimalust, mis annab omakorda teise turundusliku lähenemise juurde!

Pildid / - br-ndi-lugu-l-bi-karakteri5

Dove reklaam ehk erinevad karakterid, keda ühendavad samad väärtused


Milline on Sinu brändi lugu? Hakka seda kirjutama juba täna!

Artikli autor:
Laura Kukemelk
www.stillabunt.ee

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal