Loovus ehk teadlik otsus leida lahendus

{VAR:blog_title}

Sattudes uude või tundmatusse olukorda, jõudes ootamatute probleemideni küsime endalt enamasti: „Kas me tahame või oskame seda teha?“. Vastuse genereerimisel tugineme aga oma varasematele kogemustele sarnaste asjadega. Öeldakse ju, et pole hirmutavamat asja kui tundmatus - seetõttu on ka antud küsimusele lihtne öelda vastuseks „Ei“. See aga tähendab, et probleem jääb seljatamata ning edasiarengut ei toimu. Lahendus? Teadlikult oma mõtteviisi muutmine ning iseendalt küsimine: „Kuidas ma selle probleemi lahendan?“. Küsides „kuidas“, vabastame aju võimaliku ja võimatu piiridest. Vastus ei pruugi tulla kohe, kuid enamasti see tuleb! 

​Lapsepõlveunistusest päris leiutajaks

Paljud mõtlevad lastena, et suureks kasvades hakkavad leiutajaks. Ka igapäevaelus satume tihti olukordadesse, kus mõtleme: „Miks küll sellele probleemile paremat lahendust ei ole?“. Millegi täiesti nullist välja mõtlemine tundub aga niivõrd aeganõudev ja keerukas töö, et tihti jätame asja sinnapaika ja liigume edasi. Kuni möödub kuu, aasta või kümnend ja jõuame samasse olukorda. Nii nagu suurte muudatuste taga on esimene samm – otsus muutus läbi viia -, on ka uue toote leiutamiseks vajalik vaid probleemi teadvustada ning küsida endalt „Kuidas mina seda lahendaksin?“

Ideekonkurss pakub platvormi

Kui idee paberile joonistamine tundub veel teostatav, siis paraku reaalset tootmist ilma suure eelarveta pole enamasti võimalik teha. Probleemi teises otsas istuvad aga tootjad, kes otsivad uusi põnevaid ideid oma tootevaliku laiendamiseks või täiendamiseks. Ideekonkursite näol viiakse kaks otsa omavahel kokku. Toote leiutamise konkursse peetakse üle maailma palju. Näiteks praegugi on käimas „Electrolux Ideas Lab“ konkurss, kus eestlasest tudeng, Hannes Lungi, on oma nutikella ideega jõudnud viiekümne parima hulka (NB! Anna oma hääl SIIN!)


 

Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida2

 

Reklaamkingituste leiutamise konkurss

Olles kokku puutunud ägedate ja lennukate ideedega tudengitega, sündis idee ellu kutsuda ideekonkurss, kus otsime põnevat reklaamkingituse lahendust. Ideekonkurss toimub koostöös ISIC tudengiorganisatsiooni ja Jägermeister brändi esindajaga Baltikumis, Tridens AS. Konkursil on oodatud osalema kõik Eesti üliõpilased, kes tegelevad hetkel õpingutega või kelle lõpetamisest on möödas kuni 12 kuud. Ideid saab esitada kahes kategoorias – praktiline ärimeene ja Jägermeister reklaamkingitus, mis on sõnumiga „Your Jägermeister, Your Stories.“

Mida arvestada leiutamisel?

Uue põneva toote või enneolematu disainilahenduse võib üles joonistada käsitsi või kujundusprogrammiga. Oluline on, et töö põhimõte oleks arusaadav. Kindlasti tuleb arvestada, et tootele oleks võimalik lisada reklaamsõnum ning selleks on ette nähtud oma ruum. 

VAATA TÄPSEID TINGIMUSI


 

Selleks, et mõte tööle hakkakas, jagame mõningaid näiteid ärimeenetest ja reklaamkingitustest:

Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida3 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida4 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida5
Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida6 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida7 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida8

 

  


Vaata ka näiteid Jägermeister ​reklaamkingitustest:

 

Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida9 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida10 Pildid / - loovusehkteadlikotsusleida11

 


 

Kui oled valmisusele võimaluse andma, siis pane oma ideed kirja juba täna!

www.stillabunt.ee/ideekonkurss

Artikli autor:
Laura Kukemelk
laura@stillabunt.eu

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal