3 kõige tõhusamat viisi, kuidas motivatsiooni leida ja hoida

{VAR:blog_title}

Tihtipeale tundub, et elu kõigub ainult kahe innukusrežiimi vahel: tunned end kui kas ülekohvitanud päikeseratas, kes on valmis silmapilkselt kogu maailma vallutama… või hoopis nagu letargiline kodukass, kes  eelistaks enam-vähem-peaaegu-umbes-täpselt 18 tundi päevast niisama diivanil lösutada.

Kui tahad aga, et Sinu elu oleks rohkem nagu stabiilne marss isikliku edu suunas, siis loe julgelt edasi. Meil on mõned soovitused.


1. Pane paika ajakava

Motivatsioon ei ole müüt, mis end omavoliliselt väljavalitutele ilmutab. Motivatsioon on enesedistsipliini ja kire tagajärg, mis ilmselgelt tähendab, et selle leidmiseks pead Sa iseennast tagant utsitama, mitte ooterežiimil vegeteerima. Suurim viga, mida tehakse nii füüsilist vormi taga ajades, loovoskusi viludes kui ka tööülesandeid täites, on „õige hetke“ kui vältimatult saabuva ime ootamine. Õige hetk on see hetk, kui Sa asjaga alustad.

Pane paika konkreetne ajakava, millest oled valmis kümne küüne ja esihammastega kinni hoidma ja esimesed väikesed võidud on altid sündima.


2. Kipu kordama

Öeldakse, et harjumuse ehitamiseks ja juurutamiseks läheb aega umbkaudu kaks nädalat, misjärel sama tegevuse praktiseerimine, vähemasti mentaalsel tasemel, üksnes lihtsustub.

Korduse ja rutiini voorustesse on uskunud paljud mõõtmatult edukad inimesed. Näiteks Pulitzeri laureaat Maya Angelou rentis välja eraldi hotellitoa, kuhu ta saabus igal hommikul 6:30, kirjutas seal kuni kaheni pärastlõunal, ning seejärel koju töö kallale nokitsema läks. Kusjuures magama ei läinud ta selles hotellis kordagi. Maya teadis, et kombinatsioon värskendavast keskkonnavaheldusest, ajakavast religioosselt kinni pidamisest ja jätkusuutlikust rutiinist hoiab tema motivatsioonitaseme kõrgel ja tema vaimu terava.


3. Kuldkihara reegel

Lõpetuseks midagi puhtpsühholoogilist – kui Sa oled paika saanud oma ajakava, loonud enda jaoks tõhusa rutiini ja leidnud kordusest tuleneva lihtsuse, siis pead sätestama ka viisi leitud motivatsioonitaset üleval hoida. Appi tõttab Kuldkihara reegel! Nimelt pead leidma tehtavas töös õige raskus- või pingutusastme, mis poleks ei liiga raske ega liiga lihtne, vaid – just nagu muinasjutus Kuldkihara lemmikuks osutuv pudrukauss – täpselt paras.

Kui ülesanne on Sinu tasemega võrreldes liiga lihtne või hoopis liiga keeruline, siis haihtub kiires korras ka töö tegemise vastu ärgitatud huvi.

Kui käesolev tegevus on aga samaaegselt parajalt väljakutsuv ja meeldivalt oskustekohane, siis areneb selles välja nii-öelda loomulik hasardipõhine motivatsioonitsükkel – iga astutud samm pakub Sulle küll rahuldavat saavutustunnet, kuid esitleb ühtlasi ka uue ja põneva väljakutse, mistõttu tahad astuda ka järgmist sammu. Lihtne.

 

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal