3 suurimat sotsiaalmeedia trendi aastal 2018

{VAR:blog_title}

Talveilmad on täies hoos ja jõulukingitused on samuti peaaegu pakitud … Mingil moel kadus käesolev aasta nagu tina tuhka. Kuigi kõige maagilisemad hetked aasast 2017 on veel ees, meeldib meile hoida üht silma alati tulevikul. Sel põhjusel panimegi täna kirja kerge tulevikuprognoosi – millised on tuleva aasta suurimad trendid sotsiaalmeedias? Loe edasi ja saad teada!


1. Instagram Stories jätkab domineerimistPildid / - - 2018sots (3)

Instagram Stories ehk Instagrami vastulause Snapchatile on juba praegu üüratult populaarne ning selle kasv on vägagi jätkusuutlik. Stories’i igapäevaste vaatajate arv on ainult ühe aastaga kasvanud suuremaks kui Snapchati vaatajate arv ja kasvunumbrid ei näita ühtegi märki hoo vaibumisest.  

Suurim asi Instagrami uue teenuse potentsiaali juures on järgnev: kasutajad, kel on üle 10 000 jälgija, saavad nüüdsest oma postitustes klikatavaid linke kasutada. Võõrale pilgule ei pruugi see esmapilgul suure asjana tunduda, aga eelnevalt oli linkide kasutamine võimalik üksnes oma profiililehel ja sealgi üheainsa lingi näol. Tulemusena kasvab võimalus tooteid ja teenuseid müüa lausa loendamatutes kordades.

Tasub mainida, et videoplatvormid (ja videod sotsiaalmeedia platvormidel üldiselt) on iga mõõdetava määra kohaselt kõige resultatiivsem sisuvorm. Seega kombineerib Instagram Stories turunduslikust vaatepunktist kõik efektiivse.

Iseasi, kuidas 10 000 fännini jõuda. :)


2. “Mõjutajate” rakendamine turunduses kasvab hoogsaltPildid / - - 2018sots (2)

“Mõjutaja turundus” ehk inglise keeles influencer marketing (mõjukate ja tuntud inimeste, gruppide jms kasutamine teenuste-toodete turundamisel) on praegugi suur äri – mõne hinnangu kohaselt lausa miljardiäri. Muidugi pole antud turundusvormi näol tegu ei kokkusattumuse ega õnnetusega, vaid see on terane strateegiline otsus, mis lubab turundajal jõuda soovitud publikuni tõhusal ja kaasahaaraval viisil.

Samal ajal kui nooremad põlvkonnad on kasvamas “ostjateks” (teisisõnu on nad oma karjääre kas alustamas või arendamas), kasvab mühinal ka nende ostujõud. Ühtlasi on antud põlvkonnad ka suurimad sotsiaalmeedia platvormide kasutajad, jälgides ja kuulates enim oma lemmikbrände, lauljaid, sportlasi, iidoleid jne. Lausa 81% noorimast ehk Z-põlvkonnast (sündinud 1995. aastal või hiljem), tarbib igapäevaselt vähemalt ühe tunni online videomaterjali, väidab AdWeeki kajastatud uuring. Võttes arvesse, kuivõrd suured arvud sellest põlvkonnast lõpetavad järgneval aastal ülikooli ja alustavad karjääriga, hakkab selgeks saama, kuidas just influencer marketing jõuab selle hoogsalt kasvava ja ostujõulise turuosani kõige efektiivsemalt.

Kirss tordil? Twitteri ja analüütikafirma Annalect läbi viidud uurimus näitas, et koguni 40% meediaplatvormide kasutajatest on sooritanud online ostu influencer marketingi tulemusena.


3. Livestream’ide populaarsus plahvatabPildid / - - 2018sots (1)

Online otseülekannete kasvav edu ei sõltu otseselt ülekannetest endist. Vähemalt mitte sel viisil, kui algselt arvata võib. Aastal 2018 saavad otseülekanded märkimisväärselt populaarsemateks, nende tegijate arv kasvab ja nende levi tõuseb hüppeliselt, sest need lihtsalt töötavad.

Kuid lähenev “revolutsioon” seisneb hoopis milleski muus: tehnoloogia arengus. Meie nutitelefonid parenevad eksponentsiaalselt, mis tähendab, et arenevad ka rakendused ja telefonide tehnoloogiline võimekus. See tähendab omakorda, et avaneb võimalus luua robustsemaid rakendusi, mis kasutavad kiiresti arenevate telefonide võimekust paremini ära.

Lisades sellesse võrrandisse tuleva 5G leviku, hakkame nägema, kuivõrd vältimatu on lähitulevikus saabuv otseülekannete populaarsusplahvatus. Kõrgemad resolutsioonid, kiiremad ühendused, paremad protsessorid – livestreaming on justkui sotsiaalmeedia turul unikaalses positsioonis, sest iga kiiresti arenev faktor nutitelefonides tugevdab otseülekannete võimekust ja kvaliteeti.

 

2018 tõotab tulla tõeliselt elav, muutlik ja uuenduslik aasta. Kui Sinul pole aega selliste trendidega kaasas käimiseks, võta meiega julgelt ühendust SIIN!

 

Allikad:

PlannThat - "Top Social Media Trends of 2018"

Forbes - Jayson DeMers "7 Social Media Trends That Will Dominate 2018"

The Drum - TJ Kiely "5 Digital Marketing Trends That Will Shape Your 2018"

Jaga e-mailiga
Tagasi Vaata postitusi samal teemal